Followers

Friday, June 26, 2009

Aqish Tak Sihat la....

Dalam kol 10 lebih tadi mama baru je balik dari keje....penat betul la...balik keje nak layan Aqish lagi...nak kemas rumah ape yang patut....nasib baik la papa ni sorang yang prihatin & rajin...tolong basuhkan baju & pinggan....ada la terurus sikit rumah.....bile samapi je hujung bulan task keje mama akan bertambah.....nak wat payroll....mama wat payroll untuk 600 orang staff....fening2 tapi nak wat camne dah dok kat HR....sebab tu la sekarang ni mama tengah cari keje lain....sebab mama dah tak larat la asyik balik lambat je...walaupun ditawarkan gaji yang lumayan...tapi bagi mama FAMILY FIRST....sejak akhir2 ni mama selalu balik keje lambat Aqish asyik bermanja dgn papa je....bangun pagi nak kat papa...sedey mama.....ye la dah asyik papa je yang dok ngadap aqish.....
Tadi masa mama kat ofis...papa tepon soh balik awal sikit....sebab aqish tak sihat lagi......esok mama terpaksa keje....nak siapkan payroll....hujung bulan gaji dah nak kuar.......Aqish sejak balik bercuti dari Cameron Highland ari tu sampai ari ni tak sihat lagi......Ari isnin Aqish dah start batuk & selsema.....dah 2 malam batuk2 pastu muntah.....OPah Aqish risau takut jadi teruk plak nanti.....tapi mama dah pergi klinik doktor kata tak berapa teruk.....tapi kena makan ubat la....takut jadi lelah plak nanti.....sejarah yang dulu memang Aqish banyak kali amik Nebulizer.....tapi harap2 kali ni tak jadi teruk la....tak sanggup mama nak tengok.....
Ari ahad ni plak ada Gath anjuran suziey......mama nak pesan pada suziey, mama tak confirm la dapat join ke tak sebab semuanyer bergantung pada kesihatan Aqish....air kotak mama dah beli untuk sponser minuman sempena Gath tu nanti....bertapa semangatnyer mama nak jumpa blogger2 semua.....
Kata Ummi aqish kat taska pun aqish tak berapa selera nak makan....selalunyer Aqish makan banyak.....tido pun tak berapa lena sebab selsema.....batuk2 pun bunyi macam berkahak.....tak tau la...mama bincang ngan papa nak bawa gi SJMC nanti nak wat check up sebab sekarang ni bermacam2 penyakit yang ada....so kena sentiasa cegah sebelum parah.....macam iklan nyamuk denggi kat dalam TV tu......
p/s mama harap aqish cepat sembuh.....macam serik je nak gi Cameron lagi....gi PD ari tu tak de plak cadi camni...

13 comments:

[-suziey-] said...

baru sempt terjah blog mama..mama wajib dtg tau sbb klau x nnti kitorang xde air nk minum..hahhahaa:p

hope aqish cpt sembuh n dpt join the gathering ok :)

anies said...

kesian nyer aqish...mama bw aqish check up cepat2 ek....risau lak anies dego,maklum la skrg nie wabak penyakit banyak....anies harap aqish cepat sembuhhh ...amin

zh-ena said...

tu la kan..ena pun risau skang nie mcm2 penyakit jea tmbul..

umairah pun tak sihat sejak semalam..risau gak tgk keadaan dia..kena demam, selsema n batuk sekali..

adda said...

kesia aqish.. semoga cepat sembuh yee

Yan said...

aritu dpt nasihat dari rakan blogger kasi anak minum madu..
tp yan beli madu yg dah diproses tu.. mmg manis dah tak purela dah campur gula gaknye kata hubby..
tp alhamdulillah la.. 2 ari pastu dia ok.. tak batuk..
tak taula mmg batuknye baik sendiri atau pasal madu tuh..

budak2 demam mmg tak selera makan.. nanti baik je demam mulala dia selera balik..

Noy said...

kalau masih demam till 4 - 5 hari,bwk clinic..tau lah waktu ni kan..bebudak ramai yg sakit..

get well soon...

ibu_arifa said...

siannyer..aqish tak sihat yer..
sedihnyer baca. harap cepat2 sembuh yer..rajin2 makan ubat tau Aqish!

ummiaqeef said...

alahai ciannye aqish ni..aritu mase balik dr cameron pun aqeef selsema..tp sebbaik x demam..tp cousin2 dier yg g jgk ade yg demam pas balik tu..semoga aqish cpt sembuh..

yantz-yeem said...

alahai...mmg musim la kot...aqish cpt smebuh yea...mma tu dah sibuk nak bergathering!!!!

kita ada petua...kalo aqish batuk2..kalo terasa ada kahak ke../susah nak bernafas urut dada dia baca ayat nie byk2 kali sambil urut
" Allahhummasolli'ala-qolbi'saidina muhammad" dan doa dlm hati supaya sakit berkurangan.

mamamiera said...

hmm musim la mamaAqish.. sbb kan jerebu lg ari panas x hujan..
dah tu aqish kan d0k taska..
tentule berjangkit dr kwn2nye..
miera p0n samela cam aqish.. mlm2 td0 terbatuk2 smpikan termuntah atas katil.. huu xckup td0 mummy nk tukar cadar, lyn nangis dia lg.
adiknye lg..

CuTeMiUt78 said...

emmmm kesian aqish ya.. betul tu mama.. better g check lagi.. sekarang ni tak blh main2 tau.. bahaya.. semoga aqish cepat sembuh ya :D

mummy_ayu said...

sian aqish...rajin rajin makan ubat..get well soon ok!

kakyong said...

memang musim anak2 tak sihat skrg ni. cuaca pun gloomy semacam jer..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.