Followers

Friday, June 26, 2009

Pandainyer....anak sape ni???

Ish....ish....anak dara sape la ni....bijak sungguh......nak tau al-kisahnyer.....sebelum ni punyer entry ada memaparkan kisah papa terpaksa meninggikan kabinet TV tu sebab tiap kali Aqish nengok citer "TOM & JERRY" kesayangannyer...mesti nak dok betul2 kat depan TV......oleh kerana papa takut mata aqish nanti kecik2 lagi dah rabun...so papa pun menggunakan daya kreativiti papa dengan meletakkan sebuah lagi almari diatas kabinet rendah tu....hu....hu....nak tengok TV pun rasa cam kat Panggung wayang....
Tapi adakah usaha papa tu berhasil????? jawapan Aqish : No.....No.....No.....No...... aqish ni bijak tau papa....tengok la Aqish ni kan anak mama......so aqish plak mengambil inisiatif & kreativitinyer dengan mengambil kerusi plastik Aqish tu....letak kat atas tilam &....ta.....da........aqish berjaya gak mencapat TV tu untuk dibuat main macam sebelum ni....kejap on kejap off kan button TV tu.....sungguh bijak anak mama ini......siap sengih2 lagi bila mama tegur "Amboi2....anak sape yang bijak sangat ni????" tengok la tu siap menjengketkan kaki lagi...nak nengok TV dekat2 punyer pasal.....Aqish2 ade2 je peel anak mama sorang ni.....tak padan badan tecik....niat & azam serta usaha sungguh besar...
Cayok....Cayok....

10 comments:

QQ said...

aqish same ngan sara takde kije lain nak tutup tv je kije dia..kene pk kan alternatif lain 4 aqish..cam bhy je...

lily azliyana @ mama zara said...

hihi..panjang akal aqish leh plak tarik kerusi nk panjat ek.. bijak2x..

tp tula..tak tau mcm mane nk kontrol anak bg duduk tgk tv jauh2 sikit kan. maybe diorng lom paham kot tgk dkt2 tu leh rosakkan mata..=)

zh-ena said...

sama jea ngan umairah..skang nie dh pandai picit2 button tv tu..

nampaknya papa aqish kena tambah lg kabinet la nak bg tv tggi lg..@pun gantung jea tv tu kat atas mcm kat kedai mkn tu :D

Yan said...

kenapa ye budak2 ske tgk tv dekat2..?

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. memang bijak2 bijak..

Ada Ayrissa said...

clever gurl aqish...

ct rahani said...

cerdik aqish nih..

kakyong said...

hhaahahahh... anak2 besor aqish ni sama jer.. dia kan usaha apa shj cara, asal dpt apa yg dihajati...

anis skrg dah pandai panjat kerusi, buka peti ais yg atas nak amik air batu.... :)

R LEeN said...

wah....dh tinggi mcm tu pun leh jgak dia capai ek...

baik2 t jatuh lak....

fazilzura said...

mak aii ..
smp panjat kusi ker?
sib baik xjatuh .. kalau x bergolek2 lerrrr

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.