Followers

Tuesday, July 21, 2009

Al-KisaH aQiSh Yang Standard Bangat....

Nak story morry sikit kisah Aqish yang Standard Chartered....Mesti semua tertanya2 biler baca tajuk entry ni kan....kisah nyer cenggini

:

:

:
  • Mama pun tak tau la dari mana Aqish belajo perangai yang suci murni bersih lagi terjamin.....ingat tak masa mama pi PD sebelum ni.....ha....masa kat tepi pantai mama bagi aqish jejak kaki kat pasir pantai tu....Aqish dok nangis2 sebab tak mau pijak pasir pantai tu sebab kotor....

Yang Keduanyer bulan lepas ummi a.k.a pengasuh Aqish ada citer kat mama yang aqish ni memang pembersih orang nyer...kenapa???sebab kalo ada nasi dok melekat kat kaki Aqish akan soh Ummi pi basuhkan kaki aqish pastu aqish akan lap tangan & kaki....Aqish tak suka berkaki ayam kalo kat taman sebab Aqish tak suka pasir....kotor.....Kekadang tu kalo tengok bebudak main kat taman main redah je main kotor2 kat tapi kalo Aqish tak maunyer dia


  • Tiap2 kali amik aqish balik dari Taska mama & papa akan bawak aqish pi taman.....satu hari tu baru lepas hujan.....so playground semua basah....aqish nak pi gak taman nak main...tapi biler tengok papa gelungsor basah secara auto nyer aqish tak mau main........kalo kotor lagi la Aqish tak mau main

  • Lagi satu aqish memang tak suka tempat kotor & basah....biler balik kampung papa ....kat dapur tu kan lantai biasa jer...ada la rasa basah & kotok2 sikit (biasala rumah kampung) aqish secara auto nyer dia akan jengkit kaki untuk ke dapur tu....tak kan pijak rata punyer sebab dia rasa geli dengan kotor & basar tu.....

  • Asal tangan kotor je mesti nak cuci dengan sabun pastu lap kering...nak tau aqish lap kat ner????asal boleh je kalo jumpa towel sape2 habis di lapnyer tangan & mulut....tatatertib tu papa yang ajo k...so aqish menurun...kalo diikutkan papa ni memnag pembersihkan orangnyer...tak leh kasut basah, baju tak leh peluh sikit padahal pakai masa solat je pastu terus basuh....so mama rasa aqish dah menurut perangai papa ni tapi dah terlebih menurut la pulak......jadi lagi pembersih dari papa

  • Asyu slalu kata...aqish ni stabdard tol la tak leh kotor langsung....baguskan dari kecik2 lagi aqish dah tau mane yang bersih mana yang kotor.....tapi jenuh la dok layan kotor sikit pun tak leh......

18 comments:

asmieyra said...

huhuu..ayah borek ank rintik..tu ler di katakan anak bapak...okler tue..tau jaga kebersihan..

asmieyra said...

tapi betul juga kata mama,tak terlayan juga kalo terampau bersih sangat..kang kita yg angin..coz semau tak kena..huhu... terima je lah mama..

AkMa said...

bagusnye aqish ni..pembersih org nye..kalau anak sy x de nye g tu..

kecik2 aqish dah pandai bezakan bersih dan kotor..biasa budak2 suke je main menda2 kotor ni..

mummy_ayu said...

wah, pembersihnya aqish..bagus ye..tapi tul gak, takut tak terlayan dek pembersih sangat...

nurshah80 said...

huhuhu.... kalu nur mesti poning cz pembersih sgt hehehehe... ayah irfan pun same tak leh itu tak leh ini.... kengkadang tension gak.... apapun terima jer la kan... tuk kebaikan gak..

nurshah80 said...

nasib baik la kearah positif kan? ... bagusnyer aqish... dia jadikan papa dia idola kot....

mamamiera said...

pandai aqish tolong mama kemas umah.. untungle mama,tecik2 dah pndai nolong anak daranye.. sok tolong masak kat dap0r plak..

miezaniera said...

sama la dengan papa Qasrina ni sgt pembersih dan pengemas orangnye..tp so far tk nampak lagi pewarisannye tu hehehe tk tau la kalo dh besar skit nnti kan..

R LEeN said...

baguslah jadik pembersih....

tapi jangan di ajo lebih2 sangat....cth:basuh kasut skolah tiap ari...... ha nanti kite yg penat....

Mama_Aqish said...

To asmieyra : tol tu anak pompan kan selalu manje dengan papa nyer & selalu papa nyer yang suka no dok layan dia tu yang papa borek aqish rintik

Mama_Aqish said...

to akma : harap2 sampai ke beso la sikit pembersih tu dikekkalkan...

Mama_Aqish said...

to Mummy_ayu : tol tu kalo dok bersih sangat balik kampung kena la bawak berpuluh2 helai baju asyik nak dok tuko je....walaupun balik kampung 3 hari je

Mama_Aqish said...

To nurshah : tu la pembersih sangat pun susah kalo pengotor lagi susah...same je perangai cam papa dia

Mama_Aqish said...

to mamamiera : ni mesti kes salah entry nak komen ni....ni citer pasal kebersihan alih2 ke topik rajin ngemas rumah plak???

Mama_Aqish said...

to miezaniera: tunggu la satgi mesti qasrina pun dok ikut perangai papanyer....jenuh la nanti dok layan depa berdua

Mama_Aqish said...

to Rlean : tol tu....mau koyak rabak kasut basuh ari2....kopak la mama camni..

eRiNsZ said...

hehe memcam aqish yang cumil ni..

mummy_ayu said...

wah, kalu bab balik kg tu, jenuh gak, nak kena bawak baju extra dek sebab pembersih sangat...jenuhla mama nya membasuh..pakai ada machine sekarang, kalu dulu..adoi..penat, mana nak tunggu kering lagi.kalu hujan..tak de dah baju.

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.