Followers

Tuesday, July 14, 2009

Ngigau???

Nak minta pandangan & pendapat kat semua blogger2 kat luar sana :
  • Cerita gini....al-kisah semalam aqish tidok....tidok cam biasa la kol 10.30 malam dia tidok....alih2 dalam kol 4.30pagi Aqish nangis2.....mama wat susu Aqish tak mau......pastu dia diam jap....tak lama pastu nangis balik...aqish bangun terus tarik tangan papa ajak masuk bilik nak amik Ball....tapi mata aqish tertutup a.k.a tido....(papa kata la).....pastu masuk je dalam bilik tak jadi amik bola...aqish nangis2 soh papa dukung plak....pastu papa dukung bawak ke tilam....tup2 baring terus je diam & tidok......papa cam confius...nape dengan Aqish ni.....dia ngigau sambil berjalan ker???
  • Yang kedua nyer pagi tadi mama dok sibuk gosok baju keje papa....alih2 aqish nangis...pastu mama wat kan susu.....pas habis minum susu aqish gelak2 sorang2 dengan mata yang tertutup a.k.a tido....uik....mimpi lagi ke aqish ni.....selalunyer tiap2 malam sebelum tido mama akan bacakan Al-Fatihah & Ayat khursi dulu....tapi nape aqish still di ganggu mimpi2 yang bukan2 ek.....(mama agak2 je la sebab aqish selalu nangis malam2 sejak akhir2 ni)
p/s sape2 ada pengalaman @ pendapat yang nak diutarakan....silakan dengan segala hormatnyer

10 comments:

Mama Qaseh said...

anak sy Qaseh br 3 bln..dia pon kuat nangis..tgh tido pon bleh melalak..mata tetap pejam lg..kalo tido dlm buai..enjut2..dia diam..kalo tido sblh saya..tepuk2..diam..mak kata ngigau..

Hanz said...

budak2 pun ada stress. selidiklah daytime dia ader buat aper2 yang kurang menggembirakan dia..just my 2cents..

DaKoSue said...

uishh bahaye tuh...elok bawak jumpe yg pakar...tp budak2 nih slalu klau dah bnyk main siang hari malam mest ngigau...Aqish bnyk main nih hehe

eRiNsZ said...

tak tau gak nak kater... kekadang pnat ngat main kot...

erin stiasa ltak bantal kcik yang ada yassin& gnting kcik kat bahagian atas kpala eisya... tak tau lak btul ke tak. just ikut ckap org tua jer.

Precious said...

Ehh ... rasa nyer biasa jer tu! Tengok lah beberapa ari lagik, kalau melarat or demam2, mungkin kena jumpa doktor laa ...

fazilzura said...

mama...
myb dia penat main or gelak sakan siang2 hari..
cm akil tu, zura x kasi sgt dia gelak kuat2 or sakan2 siang2 hari .. nnt sure ngigau mlm2..
baca kan banyak surah2 b4 tido basuh kaki dia

miezaniera said...

Saya pn mengamalkan letak Surah Yasin kt kepala anak tapi still kadang2 tgh tido tetiba nangis kuat2 (bukan nangis nak susu) pastu bile tepuk2 dia tido balik then nangis balik.rase2 ngigau je kot..

~mamazahra~ said...

zahra lately pon salu nanges time tido...
nanges yg kuat tuh...
riso gak...
kalu tepuk2 n pujuk2 pon takmo diam..
then, dia diam seniri n samong tido :P

zh-ena said...

KLU BDK KUAT MAIN TIME SIANGNYA MLM MESTI NGIGAU..

asmieyra said...

mama..kena kurangkan bg aqish nagis atau terlampau suka(gelak)..kang terbawa sapai dlm tido..sbb tu org tua-tua kata jgn beria sgt main..huhu..tahle..ada btoi juga...

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.