Followers

Monday, November 9, 2009

Nak Minta Pendapat...

Statement ni bukan untuk menjatuhkan sesape atau mengaibkan mana2 pihak....
cuma nak minta pendapat kengkawan semua....
Al-Kisah...Aqish minum susu Progress Gold...
Tiap2 bulan mama akan beli stok susu Aqish 1.6 kg....
Tin yang paling besar...kan sekarang ni ada packing baru punyer....
mama akan beli 2 tin 1.6kg & satu tin 700g punyer....
Kat rumah mama wat stok 2 tin 1.6 KG...
kat Taska mama hantar tin yang tecik 700g punyer...
al-kisah susu tin 700g tu mama bagi kat Taska dari bulan July 2009 sampai September 2009 baru habis.....
ape yang mama pelik nyer kalo kat rumah 2 tin 1.6KG tu pun kengkadang hampir tak cukup...
tapi macam mana susu kat Taska 700g leh cukup sampai 3 BULAN???
LOGIK KE TAK EK???
Tu perkara yang pertama...yang keduanyer...
mama memang tak suka Taska bagi Aqish minum air manis...
tak kira la sirap ke @ seangkatan dengannyer...
mama tak suka...sebab kat rumah mama bagi aqish minum air masak je...
mama lebihkan Aqish makan buah2an...
mama begitu menitik beratkan tentang kesihatan....
tapi tak tau macam mana nak cakap kat taska supaya jangan bagi aqish minum air manis..
mana tak nyer satu hari 2 botol penuh botol susu Avent 9oz tu aqish minum....
camne nak cakap ek...
mama serba salah plak nak bagitau????
semalam mama nak bagitau kat pengasuh...
tapi tak sempat plak semalam hujan....
balik ni mama nak bagitau...
ataupun perlu ke mama cari TASKA lain????
mama ni bukan nyer kuat complain....
tapi kalo dah banyak sangat yang tak kena...
harus jugak bersuara rasanyer...

19 comments:

Adlin a.k.a Kyra MomS said...

salam mama aqish fist saya baca statement mama aqish ni cam tk percaya lak yg susu kat taska leh tahan sampai 3 bulan anak saya minum susu anmum sama la kat umah beli 1.7kg kat taska pun sama..bila susu kat umah abis selang 2 hari susu kat taska pun abis...ni mesti kat taska aqis minum air lain kot..ataupun makan benda lain sbb tu dia kurang minum susu kat taska...

[-suziey-] said...

umangaih..700gm tahan 3 bulan..bior btl..xlogik2..
hmm mama ckp la aqish xleh minum air manis..kalu x mlm dia xleh tido sbb sakit gg..xelok la minum air manis..air mask kan lagi senang penyediaanya..

bintangku said...

biasa ler kalo taska yg nak amik mudah sume hal. Nak menyenangkan kerja diorg. Skali bancuh air manis tu utk ramai2. Kalo susu, kene bancuh sorang2... tu yg jadi gitu..
Tak try bgth ker jgn bg air manis?

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

demi untuk anak2 jangan serba salah untuk cakap....cuba cakap ayat yg semanis mungkin...tak pun guna jer ayat2 cinta...ekekeke..bukan apa..takut nanti kalau diorg dah terbiasa bagi yg manis2, takut nanti anak2 kita addict jer....

~ As ~ said...

meh sy tambah semangat utk sound taska....untuk anak, kita mesti berani ckp, kita pengguna, ada hak... anak kita, klau sakit kita yg susah... sekian

Hanz said...

boleh beritahu..cakaplah elok2..

mama uzma said...

akak sedia maklumkan iena pengusaha taska...iena pun pelik gak klu sampai 3bln baru nak habis..dan iena pelik juga klu taska tu bg air manis..mcm kat taska iena..NO2 AIR2 MANIS...!!

pada pendapat iena,akak cuba tanya pengusaha taska tu secara terbuka..jgn takut2..itu hak akak sbg parents di taska tu..akak tanya mcm mana MENU makanan dia..bape kali aqish minum susu kat situ..

mcm tempat iena terang2 iena gitau,anak minum 3x saje skali minum 5oz je..kita makan 3x x masuk selingan ptg sblum balik..prents mmg tahu jadual pemakanan anak2 mereka..jadi mereka x risau dan pelik klu susu lambat habis...

jadi akak tanya je mcm iena gitau tu...jgn takut2..itu hak akak..

hihi..
sori kak..over plak bg komen..jgn mare ekk

Gieyana said...

diaorang tak kasi Aqish minum ler kot...baper owg budak2 kt Taska tue..kalau byk mmg diaorang x terlayan anak kita..huhu

try ler tanya ngan owg Taska tu nicely...

zaza said...

takpun, kat taska tu.. aqish asyik disuruh tidur je.. ye la kan.. lg senang si pengasuh tu.. kena gi wat sport check time office hour..

yantz-yeem said...

aqil dolu masa antar kat pengasuh pun penah jd kes camnie...nak 3 bulan pengasuh ckp susu byk lagi...pelik!!!!mama aqish...ckp je kat taska...tu hak kita...salu la ty kat taska susu aqish byk lagi? salu ty biar diorg bukak mata sama ada bg ke tak anak tu susu...

kalo x tanya nnti diorg ingt kita nie x kisah...

atie said...

Salam Mama...

Kalau susu tahan sampai tiga bulan tu jawapnya taska tu tak layan budak nak susu....ke kadang taska nie buat susu... sekali je sehari.. time budak nak tido tengahhari lepas jangan harap le...air manis kan senag buat banyak2 sapa nak bagi aje... antara sebab saya berenti kerja dan bela anak sendiri kat rumah...coz anak saya dulu napkin 1 aje yg kotor sehari.. maknanya dia tukar lampin hanya sekali....

mamamiera said...

sedihnye bile zai bace..
mcm terbayang kat ank sndiri..
mamaaqish mmg dan mesti kena bersuara..
mase dia kasi tahu yg susu aqish habis tuh, dr situ mamaaqish bleh kasi tahu sbenarnye.. terkejut ape.. 2 bln baru habis yg tin kecik.sdgkan kat umah 1tin bes0 pon belom sbln mungkin dah abih kan.. kesianlah kalo aqish mnum air manis byk2.. dia masih budak kecil lg.. spatutunye kecil2 ni mkn mnumnye semua yg berkhasiat. kalo susah sgt mama nk ckp ngan bbsitter tu, tukar nuesery lain n tmpt baru tu sampai2 je terus kasi tahu yg aqish xbleh mnum manis2. kasi air suam n susu jek..
okeh.. harap dpt mbantu mama selesai problem nih..

AiNeRzA said...

Akak...try bekalkan buah untuk aqisy...kata la kat pengasuh..."doktor minta aqisy banyakkan makan buah...x blh makan dan minum benda-benda manis banyak sangat" tipu sunat skit...hihihihi

eezah said...

rasanya diorg tak bagi susu sangat kat aqish kot.mungkin diorg bagi minum air manis je senang nak buat..elok jugak tanya.

honeylanz said...

macam x logik aja. sbb anak has kt rmh baby sitter min 1 bln tin 1.6kg. yg kadang² x cukup se tin. pelik gak nih.... better selidik..

NurShahFamily said...

nur rasa tak salah kalau kita mintak penjelasan dr taska... mmg tak logik susu tak sampai 1kg tahan 3 bulan...

wansteddy said...

lg sedih ble susu perahan pengasuh tak bagi kat baby. penat2 wans berusaha gigih dlu dorg wat usahaku cam sampah. buang2 stok susu dengan linangan air mata huhu...

sedih kenangkan betapa terabainya anak aku di taska dulu :(

chugie said...

emm meman patut pun lah mama.. p lah bgtau kalau rs x puas hati, demi kesihatan anak.. cuba beritahu dengan cara yang lembut tp tegas..

CuTeMiUt78 said...

uisssh.. blh thn smpi 3 bulan.. eemmm memang ada yg tak kena ni..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.