Followers

Wednesday, December 23, 2009

Cerita Pasal Taska Lagi!!!!

Ok kengkawan statement ni bukan nak memburuk2kan mana2 pihak....
tapi nak berkongsi cerita je....
ingat tak ENTRY mama sebelum ni citer pasal susu Aqish kat taska tak habis2 sampai dekat 3 bulan????
lepas tu mama dah pi habaq kat taska tu soh bagi susu kat Aqish...
sebab mama rasa cam tak logik je susu tak mau habis2 dah dekat 3 bulan kan...
so lepas peristiwa tu....la ni aqish minum susu 1 kotak seminggu?????
huh....dasyat giler....macam tak caya plak...
susu 700g PROGRESS GOLD leh habis dalam masa seminggu je....
mama pun jadi tertanya2...aqish tak makan ke asyik nyusu je @ taska membazirkan susu Aqish tu????sebabnyer sekarang ni aqish kalo nak susu dia pandai minta sendiri.....
ntah la...ditegur pun salah tak ditegur pun salah...
dah tegur jadi camni plak....
mama pun dah naik pening memikirkan...
sebab selalunya susu Aqish 2 kotak je sebulan kat Taska....
Bukan ape...kalo betul minum mama tak kisah...cuma takut membazir je...
susu tu dah la sekotak RM36.40 x 4 kotak sebulan kat taska = RM145.60...
rabak la papa...susu kat rumah lagi...
mama bukannyer mak yang KUAT COMPLAIN....
tapi................
so ape pendapat kengkawan????
***tambahan citer****
mama macam pelik sebab sebelum ni Aqish minum susu sampai 3 bulan tak habis sekotak 700g tu...tapi bile mama tegur taska tu...1 kotak 700g seminggu je dah habis....
kalo kat rumah tak camtu plak....dia akan minta susu kalo dia nak je....
Aqish suka makan nasi.....ntah2 kat taska tak makan kot????minum susu jer???
TQ pade kengkawan yang bagi pendapat....

26 comments:

Huda said...

err..ade ke taska camtu?x patut kan..tu yg kite khuatirkan..belakang kita mcm2 dia buat. why not try, bawak bekal susu aqish cukup2 tuk per day. jgn bawak satu tin terus..

Mama_Aqish said...

to Huda : tu la...kawan2 pun ada bagi cadangan soh wat camtu...tapi...nanti nursery tu tak terasa ke ek???sebelum ni hantar tin...tetiba hantar pakai bekal siap sukat lagi???kita tak nak la melukai hati sesape....

hajarus said...

ala ciannyer kat aqish.. tah2 pihak taska xbg aqish susu kut...

mamalieyna said...

herm macam tu pulak...aduss..macam2 la kan taska ni..letak umah oranglah! tp puas nak mensurvey pulak! haiyaa..macam2 ada..seminggu cuma 5 hari je kt taska, bape jam je.. camna la leh abes 700g..haish..mmg confius..!

Ena said...

a'a ek.. musykil juge tu.. bile x abis berbulan baru abis tp bile abis seminggu jer dah abis.. hu3x.. kene tanya gak tu.. xper biar kite puas hati..

ena pun kasi bekal utk stok seminggu.. x kasi tin.. anak ena pun kuat susu.. 1kg 1 minggu..4 tin gak sebulan.. sib baik si kakak tu 2 tin jer sebulan.. lau x memg senget bahu abi.. huk3x..

Manjakusayang said...

Mama Aqish, ummi takut nak cakap banyak2. Nanti kot2 ada yang terasa susah! hehehehe...

pendapat ummi sama dengan Huda. Bagi cukup2 jer. Masukkan susu tu dalam 1 bekas kedap udara tu. Kita buat anggaran, kalo sekali buat susu kita guna 3-5 skop sudu tu kan... so, kira lah... dalam sekali rasanya berapa kali Aqish menyusu! Kalo pasal terasa ker apa, tu terpulang kat dia. Beri lah alasan, senang sikit kalau masukan dalam bekas. Atau buat alasan kotak dia dah terkoyak ker apa... Bukan mengajar berbohong!

Macam ummi, baik susu atau pampers, ummi tak pernah nak bagi banyak2 kat Taska. Cukup hanya untuk 1 hari jer. Ummi bagi 5 helai pampers dan susu untuk 6x bancur. Coz, biasanya paling banyakpun Husna minum susu dalam 1 hari 5x jer...

[-suziey-] said...

hmmmm..mcm aQeel mmg kuat nyusu..700g susu xsampai seminggu..dlm 5 hari jek..tp boy mmg kuat minum.mcm aqish xsure plak,,.maybe ye kot aqish minum..sbb skang kan dia semakin membesar..tentunya keperluan semakin bertambah,.,.cuba la mama g spy..hehe

eRiNsZ said...

buat spotcheck. g taska time kol 2..
then tyer dah mkan nasi ke blom hehehhehe..

Mama_Aqish said...

to hajarus : ntah la...tak tau nak cakap camner....

Mama_Aqish said...

to Mamalieyna : kiter suka sesangat hantar kat taska tu sebabnyer...nanti biler aqish nak sekolah tasaka tu ada menyediakan penghantaran ke sekolah....so terjamin sikit keselamatan Aqish

Mama_Aqish said...

to ena : tu la kan...cam musykil je...tapi tak tau la sejauh mana kebenaranyer tu....

Mama_Aqish said...

to manjakusayang : patutnyer dari awal dulu wat sukat camtu kan...ni dah last minit baru nak wat..susah gak serba salah jadinyer....macam2 isu la kalo pasal anak ni....nanti akan dipikirkan cadangan tu ek...TQ2

Mama_Aqish said...

to suziey : masalahnyer kat rumah tak camtu pun...walaupun umur meningkat aqish cuma minum 6oz je la ni...tu yang peliknyer...masa awal2 dulu langsung tak habis sampai 3 bulan...tapi biler kiter tegur 1 minggu dah habis....hu...hu...daku pening memikirkan nasib anakku di Taska itu...

Mama_Aqish said...

to erinz : kalo dekat dah lama wat spotcheck...masalahnyer jauh berjuta2 batu....setengah jam dari tempat keje....dari petaling ke subang perdana....hu...hu....

wansteddy said...

dlu pn saya bengang dgn taska kes2 xbtl cmni la. tp xleh komen pape demi nk jga hubungan baik dgn pihak taska. xnk dorg layan buruk pd baby. susahnya kita la merana nk kena standby duit lebih. damia dr baby smpai skrg pakai mamipoko. bayangkan xsampai sebulan mintak 2pek besar! saya selidik2 rupanya bg pakai kat bb lain sekali. macam la saya ni pembekal pampers!

mmg susah berurusan dgn taska. kalau sekali tego, stndby je la dgn tindakan dorg. kalau x mogok muka muncung pd kita, dorg mogok xlayan baby. itu lagi haru!

Mama_Aqish said...

to wansteddy : hu...hu....kiter pasal susu awak pasal pamper's....aqish pun pakai mamypoko...tapi kita hantar pampers tiap2 hari...sehari 4 keping...tak pernah plak tak cukup sebab kan pamper's ni menyerap kencing dengan telusnyer...so tak yah tukau selalu....tapi pasal susu ni yang wat kiter pening...
bak kata pepatah "NAK DI LUAH MATI MAK...NAK DITELAN MATI BAPAK"...
nak tegur nanti kata kuat complain...kalo tak tegur kita plak yang rabak...dok bekalkan susu melampaui dari yang sepatutnyer.....hu...hu....

lily azliyana @ mama zara said...

dua2 kes tu mmg tak logik. satu lambat sgt habis. bile ditanye, jadi cepat sgt habis pulak. rase mmg kena tegur jugak ni mama Aqish. dpd simpan rase tk puas hati tu kan. n cadangan bagi jerk susu cukup2 utk sehari tu mmg bernas. saya pon sokong..

mummy_ayu said...

apa kata mama buat spotcheck sesekali...time lunch ker..amik cuti gie jengah.

Noy said...

better bekal susu utk 1 day jer..tapi lenguh la kalau nak buat tiap hari...

nieda said...

ini mmg pelik..better siasat..susah gak yer mcm ni

maslinamansor said...

jgn di buat kenduri dh susu tue...

CuTeMiUt78 said...

eemmm betul tu.. pekata kali ni buat sport check.. kot la kan.. taska bantai beri susu je.. biar habis kan.. pastu bekalkan susu aqish cukup2 utk satu hari je...

my name is mukhsin said...

takut dia sedekah susu tu kt ank org len je....

dauzhsm said...

salam, dulu pn anak aku kena mcm nih ... diorg x bg minum susu. last2 sampai sekarang mmg hari2 bawak ke susu ke taska guna bekas yg ada 3/4 partion tuh, sukat siap2. bwk 2 bekas (selalaunya sehari utk 3 bhgn, satu lg buat spare). hari2 bole monitor brp kali anak minum. pampers pn cam tuh gak, bwk dlm 4 keping jek sehari.

mama uzma said...

mama aqish..
kat mana taska tuh...??bengang lak iena baca cita mama ngan komen2 di atas..bukan apa sbb kan taska tempat mama aqish wat hal..leh memburukkan taska2 lain..
apa ke hal dorang wat mcm tuh..??kan ke tak logik susu leh habis secepat tuh..pada iena baik akak ckp je terang2 kat pengusaha taska tuh..kadang2 yg over wat hal pengasuh tanpa pengatahuan pengusaha taska..mungkin akak terus2 tegur pengasuh,dorang marah ke geram ke tu yg dorang wat mcm tu kat akak..mcm taska iena,iena awal2 gitau parents klu ada sebarang masalah trus gitau iena malah no fon pengasuh pun iena x bg kat parents..iena nak parents trus terang je ngan iena klu ada masalah..jadi yg x betul kita betulkan..mcm iena,klu ada parents komplan..iena akan tegur pengasuh ngan sehabis lembut dan baik..jadi dorang pun leh trima ngan ikhlas..x de la wat hal kan..


mcm yg iena komen kat N3 akak tu..akak tanya la bape kali aqish minum sehari..dan bape kali aqish makan..yg mcm pampers pun mmg melampau la klu dorang amik tuk gunakan kat anak org lain...ishh pelik la iena ngan taska yg wat mcm tuh..sakit hati iena dgr..sbb klu iena pun iena akan marah..

kak sori la terover la..sbb betul2 geram baca cita taska tuh..kak senang2 antar jelah aqish kat tempat iena..hihi

Anonymous said...

which drink launcheed in corporate movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_d_war/]d war[/url] movie attendance figures http://moviestrawberry.com/films/film_the_great_mouse_detective/ inuyasha movie
big tit movie trailer [url=http://moviestrawberry.com/films/film_sailor_moon/]sailor moon[/url] corporate movie launches drink by mehta group http://moviestrawberry.com/hqmoviesbycountry/country_usa/ ameture movie making contests uk
movie where people die when they turn 30 [url=http://moviestrawberry.com/films/film_ferrari_victory_by_design/]ferrari victory by design[/url] hentai full movie free
home made xxx movie free [url=http://moviestrawberry.com/films/film_role_models/]role models[/url] aliens vs predator 2 movie http://moviestrawberry.com/hqmoviesbyyear/year_1990_high-quality-movies/?page=2 saint cloud movie theatre
free mature movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_out_of_scale/]out of scale[/url] download battle of the bulge movie theme song http://moviestrawberry.com/films/film_crude_impact/ the last castle movie

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.