Followers

Monday, April 26, 2010

Saerah Terima Pinangan Imran Ajmain

KUALA LUMPUR, 25 APRIL 2010:
  • "Saerah akan terima pinangan Imran sekiranya jodoh Saerah dengan dia," itulah pengakuan eksklusif adik Dato' Siti Nurhaliza, Siti Saerah atau Saerah.
  • Saerah ditanyakan sedemikian apabila sebelum ini timbulnya ura-ura yang mengatakan bahawa penyanyi lagu Seribu Tahun, Imran Ajmain mahu meminang untuk menyuntingnya sebagai suri hidup pada Mei ini.
  • Jelas Saerah lagi, dia mengakui bahawa dia dan Imran masih berkawan rapat namun pada masa yang sama, gosip cinta mereka itu membuatkan masing-masing terpinga-pinga.
    "Kami juga tak tahu nak cakap apa bila gosip ini diperbesar-besarkan. Memang benar, Saerah pernah jumpa dengan mak dan ayah Imran. Tapi, ia hanyalah pertemuan biasa.
  • "Itu pun masa Saerah datang Singapura sempena pelancaran album Imran yang diadakan pada Jun 2009. Masa berjumpa pun, Saerah tak sempat nak berborak lama dengan keluarga Imran," jelasnya.
  • Bagaimanapun, Saerah tidak dapat menyorok bahawa hubungan akrabnya dengan Imran lebih kuat sebagai kawan saja. Saerah menjelaskan bahawa kedua-dua mereka memang sering berbalas SMS dan berhubung melalui telefon. Malah, Saerah berterus-terang mengajui akan merindui Imran sekiranya tidak menerima SMS atau panggilan dari penyanyi ini dalam tempoh masa yang agak lama.
  • "Insya-Allah, kalau hubungan Saerah dan Imran atau mana-mana lelaki lain secara lebih serius lahgi, Saerah takkan sembunyi dari sesiapa. Saerah akan bawa hal ket engah hal. Sekarang ni, memang belum ada lagi. Kalau sudah ada, Saerah mesti ambil peluang memperkenalkannya pada rakan media dan rakan artis," katanya.
  • Menjawab mengenai hasrat Saerah yang mahu ibunya mencari calon suami buat dirinya, Saerah tidak menafikan perkara tersebut. Malah, penyanyi lagu Hero Wayang ini membuat permintaaan tersebut ketika arwah ayahnya masih ada lagi.
  • "Memang benar Saerah ada minta mak carikan calon suami. Nak buat macam mana, belum sampai lagi jodoh Saerah. Saerah terserah saja. Saerah pun takkan terdesak dan terima kasih kepada semua GengMurai yang banyak berikan nasihat buat Saerah.
  • "Saerah bukannya memilih sangat. Namun, jika diberi pilihan, Saerah menyukai lelaki yang sederhana, faham dengan karier dan boleh terima Saerah seadanya. Yang penting sekali, boleh bimbing Saerah ke arah kebaikkan," ujarnya lagi.
  • Tambah Saerah lagi, peristiwa putus tunang yang pernah diharunginya sedikit masa dulu turut menjadi penyebab dia agak sukar mencari teman istimewa. Lebih membebankan apabila ramai tahu bahawa dia adalah adik kepada penyanyi nombor satu Malaysia.
  • "Peristiwa putus tunang memang memberi kesan pada Saerah. Disebabkan itu, Saerah lebih berjaga-jaga mengenali isi hati lelaki. Sebagai wanita, Saerah boleh tengok tahap keikhlasan lelaki tersebut nak berkawan dengan Saerah. Adakah lelaki itu ikhlas atau pun tidak.
  • " Pasal isu orang mengatakan Saerah ni kaki clubbing atau perokok itu bukanlah perkara utama. Hak bersosial adalah hak individu. Bila Saerah sudah berteman, Saerah akan menghormati permintaan pasangan. Kalau teman lelaki Saerah tak suka perkara macam tu, Saerah takkan buat. Saerah akan berubah kerana dia," katanya.

4 comments:

fazilzura said...

penah dgr psl ni ..
tp dlm tv ckp idok plak .. emm entah ler

mamalieyna said...

baru tau saerah dh putus tunang! hahaha...ketinggalan tul! :p

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Klu dh jodoh ..X kan kemana..

unlisted_one said...

oo,..tak tau plak ade affair diaorg nih..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.