Followers

Friday, May 14, 2010

Aqish Look A-Like

hu...hu...tetibe kan rasa nyesal plak potong rambut aqish tau...
semalam mama cakap kat papa camtu....pastu papa kata...
tak kesian ker tengok muka aqish ruam dek kerana panas????
mama kesian...tapi mama suka tengok time aqish rambut panjang...
hu...hu...camne ni ek....xcially rambut aqish tak berapa lebat...
halus & perang gitu...mama tengah cari cara @ ada ape2 minyak rambut
yang boleh melebatkan rambut aqish ni...
ada tak sape2 kat luar sana yang tau minyak ape yang leh melebatkan rambut???

pasni mama nak simpan rambut aqish panjang2....tu la dari tecik lagi mama tak biasakan
aqish ikat rambut....so dah terbiasa sampai la ni tak mau ikat rambut...
biler rambut tak berikat mula la muka naik ruam...
aqish memang tak tahan panas...
sonot tengok macam Aleesya anak ayu tu yang suka didandan rambutnyer...
ciut miut bangat.......aksesori getah2 rambut banyak...
tapi tuan empunyer rambut tak mau ditocang rambutnyer....

p/s any idea, please let me know k

40 comments:

♥MAMA♥ said...

anje,sama lh kite,
k.d sbnrnya pun syg nk potong rambut sara ni,dh ler skang ni cuaca panas kt kg ni,bdn dia slalu naik ruam2,dia plak asyik2 garu2 kepala,mayb sbb rambutnya pjg,nenek atuk dia seme suh potong je tp kalu k.da tanya sara konpem dia ngamuk x bg potong,so camna tu?feninnn tul..

tp sara ni ok je kalu mama nk ikat rambut dia,sara ni mcm aqish la rambut x lebat,perang..masa newborn dulu sara ni mmg jarang sgt rambutnyer mcm kapas plak,skang ni baru nampak rambut tu panjang,siannya nk kena tunggu 2tahun ni baru dpt tgk rambut iye2 gtu..anak2 kwn k.da seme lebat2 hitam pekat plak tu..

k.da pun tgh cari formula ni camna nk kasi rambut ank lebat & hitam berkilat,huhuuu

diya said...

gune minyak rambut kelapa tu kot..yg warna hijau..tp bau xok skit la..
Pengalaman saya la sbb dulu femli kami, sepupu sepapat yg pompuan sume rambut mesti panjang smpi punggung..xleh rambut pendek (diowg kata cam lelaki).. so, utk mencantikkan, mengilatkan, memanjangkan..kami gune la minyak rambut tu..org2 india selalu gune..

yg xbestnye..bau dia..urmmm paham2 je la..minyak kepala..

Nurkasih said...

mama aqish..ada la minyak rambut jual kat kedai..piya ye minyak rmbut beli kat kedai yg jual jamu n jual barang2 yg penjagaan kulit muka tu yg mcm sendayu tggi..hah kat situ ada jual...xmahal rm8 je..piya mmg pakai dari dulu..dr rmbut dia mcm aqish skrg dah lebat rmbut dia..cuba try cari..bau minyak tu sdp gak..bila pakai xde la brminyak..ok la..

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to kak da : tol tu...sayang sangat tapi kuat ruam la terpaksa potong...now nak bcarik cara nak lebatkan rambut plak...nanti kiter share k

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to diya : tq dear...nanti nakpi try tapi bau busuk aqish nak ker ek...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nurkasih : cop2...nak tau ape nama minyak tu...nak pi try la...

mummy_ayu said...

tak pe..nanti rambut dia panjang balik..but dr sekarang biasakan aqish dengan aksesori rambut..such as klip yg cute tu..nanti dia biasa..ayu dulu..iris dr dalam pantang, ayu dah pakaikan klip rambut..tu yg dia ok tu...tapi comel la aqish rambut cam tu...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ayu : kiter sebenarnyer teringin sangat2 nak rambut aqish lebat & panjang2 giler...tapi tak kesampaian..

~Siti Hajar~ said...

rambut anak dara sy yg srg tu pon cam Aqish, xlebat & perang2 gitu, sy xpnh potong dr kecik lg sbb sayang la...xpe anje nti pjg blk..

sy xde petua la nak lebatkan rambut..sowi eh!

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kalo orang india guna minyak bon tu yang botol hitam.bau macam minyak gris ajer.my nuha pun rambut ciput :)

emma said...

ama la ngan rambut anak dara saya.. nipis n perang... Cube anje cari minyak rambut kat kedai india(mak saya pggl minyak keling)-botolhijau- dijual di kedai india. mmg mujarab. Harga dalam 5hinggit jer (itu dula la). saya sdr pnh guna.. Tapi bau dia, huhuhuhu, blh tahan la... seminggu dah shapoo rambut pun bau dia masih ada...

mamalieyna said...

taktau lak psl nk lebat2kan rmbut ni..apa2pun aqish totap kiut dn comel! ^_^ mama ayep suka je dua2 pesen rmbut tu..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

oppss...glamer jap aleesya kat sini...btw memang ayu ajar both damia tu sejak lahir lagi...suka tgk gigirls ni berayu-ayuan..tak pe slow2 ajar...kena beli klip yg cun2..pas tu bg motivated kat aqish...walaupun rambut pendek pun tetap leh pakai klip2 tu..

huhuhu tak der petua lah pulak...

Huda said...

minyak kelapa leh lebatkan rambut..tp klu pakai minyak zaitun pun ok rasenye :)

wan sujaihah said...

ala pakai je minyak jonson tu...heheh..wangi sikit.selalu ajar dia ikat rambut tau..sbb kena mula dr skang...hhheheh

mas said...

slm anje...

ala e ke qish kene ruam lg...
ha a la syg kan potong rambut dia...
xpe la jnji dia selesa...
tp geram kan bila tgk kanak2 yg bergetah2 bagai kt rambut dia...
mmm..xsabonya....

adda said...

kesian jugak rambut panjang nanti ruam naik pulak yek.. sabar je la taka lama lagi panjang la tuh

Izan Ishak said...

anje...
nak lebatkan rambut kalau selalu pakaikan minyak baby pun ok...ataupun minyak olive ginvera. sbb xde bau.

anak2 izan nih seb baik sume lelaki. kalau tak mesti suka nak beli aksesori rambut yg macam2...:)

[-suziey-] said...

hehehee..mmg syg..tp klu ckp lg buat mama tertekan kan:d ala xpe rmbut bdk cpt panjang..

Mamamya said...

salam mama aqish...sori lmbt komen kat sini...sbnrnyer lieya pun baru jer potong rambut anak2...kesian sbb panas...b'peluh2..lbh2 lg damya.. tp kan kita punyer masalah ni mcm t'balik lak...hehehe...sbb lieya dok risau lambut anak2 terlalu tebal sampaikan ssh nak urus...tiap2 hari kene syampoo...guna pantene lagi klu x...adoyaiii...bau peluh tu kuat sgt...

rambut anak2 ni dr bby lieya guna olive oil...blh la try..mana tau rambut aqish blh lebat n hitam...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to siti hajar : hu..hu..kena tunggu sampai panjang sikit la...sonot kalo dapat rambut lebat...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to eliss: ye ker...nanti nak torai la

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to emma: mak ai leh tahan bau nyer tu....nak ke aqish pakai nanti...mama nyer ni suka bangat kalo rambut aqish lebat

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to kak ina : ye ker???tQ2

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ayu : yup...kiter dah ajo dulu tapi aqish still tak mau gak dia agak rimas dengan mikat rambut tu...cekak pun dia tak mau pakai

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to wan : emmang dah pakai pun la ni..tapi still cam tu gak halus & sikit

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to huda : ye ker...nak torai la nanti...banyak suggestion ni

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mas : tu la masalahnyer...rambut panjang pastu mesti naik ruam tu yang potong tu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to adda : hu..hu..rasa nyesal pun ada gak

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to izan : emmang dah pakai kan minyak tu pun...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to suziey : nge..nge...rasa nak nangis pun ada gak...hu..hu...tak pe kena sabo tunggu panjang...kalo lebat lagi best kan...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mamanya: oh...ye ker??cam tu plak ek...kena jaga betl2 la kan...sellau kena cuci rambut tu

smms said...

xpe ja kecik2 ni bagi rambut pendek ..skang ni mmg musim panas sian dia ruam bagai kan ..t dia dah pandai skit ikat rambut leh la simpan rambut pnjang smula .. wapapun ttp comei

nza said...

mcm kak nza suka rambut ank pendek cz rimas ttp ayahnya suka simpan rambut 3 farah tu masa kecik..mmg pnjang mengurai. Siap sapu minyk rambut warna ijau..xingat dh jenama apa. ttp mmg rambut anak2 jd lebat, cantik n cpt pnjang.....

Nadiah Sidek said...

comel apa aqish rambut pendek. takpe la, nnt rambut dia pjg balik :)

MamaDamia a.k.a Haiza said...

takda petua nak bagi sebab Damia dari kecik memang lebat rambutnya..tapi Damia ni sama gak cam Aqish tak suka didandan rambutnya...me beli macam2 klip n getah warna warni....alih2 me sendiri pakai kat umah...huhuhu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to smms : tq dear...sian aqish naikruam tu yang kiter potong tu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to kak nza : hu..hu...teringin nak rambut aqish lebat...tu yang carik minyak rambut yang leh lebatkan rambut tu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nadiah : ha ah...tunggu panjnag balik

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to haiza: hu...hu..sama lah kiter ek...last2 maknyer yang pakai

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.