Followers

Wednesday, May 19, 2010

Balqis Yang Moody

Dia dah start dah...pagi tadi balqis ada moody sikit...
tak tau la nape & ape sebabnyer...tetibe tak kasik mama bangun tido
soh baring tidok sebelah dia...
hye la sayang mama ni...mama nak pi keje la...
carik duit banyak2 nak beli menan aqish tau...
pujuk punyer pujuk langsung tak makan pujuk...
papa pujuk pun tak mau...siap meraung2 lagik...
nak kan mama dukung sampai nangis terjerit2...
nape la anak mama ni...tak pernah2 wat lagu ni...
kena banyak bersabo la mama dengar perangai balqis ni...
bak kata suziey...biler geram rasa nak marah2 je...
tabi biler anak dah tidok rasa kesian pun timbul...

ni baru lepas nangis...moody sesangat pagi tadik

sambil layan citer barney...
dah la kami kena kuar rumah kol 6.45 pg
kalo lambat confirm jalan jem papa lewat plak

tengok tu sambil nangis tak kasik mama bangun...
soh baring tidok kat sebelah...
kalo la papa gaji macam 10k tak pe la mama dok rumah layan aqish...

ni time marah...dah tengah nangis teresak2 leh plak mama pi snap
gambo aqish ni....bukan main marah la member....
hu...hu....anak mama ni....sian dia...
sib baik sempat gosok baju papa then pastu mama pujuk aqish...
kesian mama tengok....

  • p/s dugaan layan kerenah anak ni...macam2 ragam ada...tu baru sorang kalo yang ramai tu macam mana laek???

44 comments:

Emmelly Hanafi said...

wah..nmpak berisi dah aqish skang...berapa dah berat dia?

maslinamansor said...

anje tahu ke kenapa aqish merajuk?

[-suziey-] said...

huhu mmg dugaaan..kadang time kita nk g keje la..time2 kritikal la time tu nk manja2 nk merengek2..adeiii..tu yg dpt la sedas dua kemarahan ni..ekeke:D tp nnti msti sayu je..huhu..dilema seorang ibu:p

mummy_ayu said...

napa tu aqish bad mood plak pagi nie? nak manja manja la tu..
sambung balik keja nanti ye..

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to emmelly : yup dah berisi sikit since dok dengan pengasuh baru tu...nanti kiter pi timbang kiter bagitau kat emmelly k

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mas: tak tau nape dia merajuk...hu...hu...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to suziey : dugaan betul macam lagu ziana zain tu kan...rasa nak lepuk je tapi sayang plak

Nurshahfamily said...

ala ciannyer dia... mimpi ape la tu sampai bgn tido mood tak baik....
anje, aqish nak anje mc tu hehehe gi jalan2...

~~*Lady Salwa*~~ said...

nape ni aqish, moody2 nih... erm, nak bermanja2an la tu...

budak2 ni kadang2 susah kan kita nak duga diaorang ni. Kalau sal la, mau sal nangis jugak nak pi kerja... hehe

tu la kan, cabaran kaum2 ibu yg membanting tulang bantu suami. sal pun kalau gaji hubby puluh2 K dok rumah goyang kaki je... hehe

@e_da said...

alahai tak sampai hati nak g keje kalau tengok anak cam ni kan.. g keje pun asik teringat dia je nanti..

Rizziela said...

Aqish tak puas peluk mama la tu

Mimie Fazira said...

salam ....

mestila mama die dok susah hati kat tempat keje nihhh .... ingat anak dara sorang tuuu ....

~Siti Hajar~ said...

haaaa...tu br sorg, kalu ramai mcmna...???? kalu ramai mcm sy ni la, pg2 jadi singa lapar, kejut si abg, pastu si adik, kdg2 nagis xnk g sklh, pnh si abg kurung diri dlm blk air sbb xnak p slkh, hmpr pecah pintu sy tolak...ha...mcm2cabaran ssgh bila ada anak ni...blh darah tinggi ooo...

*org ckp apa yg kita bt kat mak abah kita dulu akan anak2 kita bt kat kita plk nanti...huhuhu...aku tidak begitu dahulu..

adda said...

kesian aqish. nak manja la tuh.. semalam pon syafi moody gak. melalak tak hingat.. satu umah rasa nk runtuh.. kesian dgn diorang ni kan. kalau boleh mmg nak selalu bersama dgn anak tp apakan daya...

mas said...

slm anje...eh...meragam ke...ada pe2 ke tu...
sabar la ye...da nama pn anak...layankan aje le...:)

elly hamzah said...

ler..sedey kan bila anak jadik gituu?nak-nak bila dia xmo berenggang ngan kita. hurm, dia nak dpt adik kot!hehehhee

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ayu : tak tau la ape salahnyer...terus je nangis tak henti2

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nur : MC hu..hu...payroll dah start tak leh berangan nak cuti...aqish nak bermanja kot

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to lady salwa: tol tu cabaran untuk kaum ibu..kena hadapinyer dengan tenang & sabor...kerenanh anak2 ni sukar diduga

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to e-da : tol tu...teringat aqish je

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to riezzla: ye kot...tu yang siap soh tidok blik tu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mimie: yup...biler teringat rasa kesian plak

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to siti hajar ; mak ai...dasyat sungguh...mau kiter pun jadik camtu nanti...kalo setakat tarzan tu dah biasa sesangat terpekik terlolong larang itu ini

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to adda: tol tu...klo papanyer gaji beepuluh2 ribu tak pe la leh dok rumah sajok

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mas : uit...yang tu tak de lagik...tak tau la nape tibe2 moody plak

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to elly : adeq tu coming soon la nanti...tapi tak tau nape tibe2 je jadik moody

lily azliyana @ mama zara said...

lain plak rase bile tajuk entry tulis nama Balqis tuh..hehehe..

nway Aqish mintak perhatian kot. agaknye tk puas main ngan papa n mama die malam tadi..=p

LYaFRINA said...

heheheh.. biasa la..ada hari2 tu.. bad mood dtg.. kita kn org pompuan.. hehehehehehe

*asya pon pernah gak g2.. xtau aper sbb.. smpaikn nk mndi n bsiap pon ssh.. nk suh org dkung..

nieda said...

ala balqis naper mcm ni? mama qies nk cari rezeki untuk family

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to lily : yup rasa cam lain kan...esok ada entry pasal nama lain tu k

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to lya : dugaan anak2...rasa cam nak berhenti keje pun ada kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nieda : ntah la tibe2 je qish moody

Ena said...

hehehe..

leh tompang nyegih je la.. sbb cantu la ragam anak2 nie.. kdg2 sangt menguji kesabaran kan..

Izan Ishak said...

alahai...sian aqish moody pagi2... mesti dia xnak mama gi kerja. camtulah ada anak kan anje...time dia nak mengamuk, kita pun rasa nak marah je.
mcm izan pun dulu biasa lalui masa tinggalkan anak kat pengasuh, biasa jadi camni. la ni xperlu lagi...sbb jaga anak2 sendiri...

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

cam ni ler anje...pengorbanan seorg ibu..tak pe...yg penting pasti ader ganjaran disebaliknya...

Ieja said...

dania pun moody pagi tadi..bangun ja terus nangis2..tak penah2 buat cam tu..agaknya ari ni hari anak2 moody kot....

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ena : betul2 menguji...sabo aje la kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to izan : kalo kat pengasuh aqish tak nangis pun cuma pagi tadi je tibe2 ngada2 lebey plak

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ayu : tol ganjaran yang besaq untuk mama nyer kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ieja : ye kot...moody semacam jerk...

Nadiah Sidek said...

kdg2 mmg mcm tu kan..tak tahu sbb apa anak duk meragam

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nadiah : tol tu...tak tau pucuk pangkal alih2 nangis jerk

mamalieyna said...

kalo ramai anak camno gayanya yeh! huhu...nmpk gaya kita dok umah jd suri sepenuhmasa la ye.. ^_^

*sesekali tunjuk moody ye kak qis! =P

INTANKUTERPILIH said...

alahai..kesian balqis...kadang2 anak2 nie nakkan perhatian kita lebih...tapi yerlaa...kita kan nak keje, cari duit untuk dia jugak...

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.