Followers

Wednesday, May 19, 2010

Saya Nak Pergi Kangkang. Kengkawan Nak Ikut?


  • “Saya nak pergi kangkang .
Kamu nak ikut?”
Ini mungkin ayat yang sangat pelik dan luar biasa yang keluar dari mulut seorang gadis ayu, sopan dan bertudung litup apabila mengeluarkan perkataan yang mungkin agak kurang enak didengar dek telinga.
Dan mungkin ayat ini yang akan terkeluar dari mulut ku;
“Hah? kamu nak pergi apa????”
Dengan slumber pula dia menjawab,
“Itu… Nak pergi kangkang kat tepi jalan sana tu haaaa~” sambil menuding jari ke arah bangunan ditepi jalan yang berhampiran.
  • Ya Allah! Apa sudah jadi?
Betul lah sekarang ini dunia memang sudah hampir kiamat!
Apa sudah hilang akal kah gadis ayu dihadapanku ini hingga boleh berkata seperti itu? Sudah sakit mental kah gadis ini?
Dengan serta-mertanya aku menepuk kepala yang tidak dihinggapi nyamuk, lalu berkata…


  • “Astarghfirullah’alazim! Apa yang kamu nak buat nih? Sejak bila kamu terpesong? Aper dah tak tahu malukah kamu? Ya Allah… kesianlah dekat mak ayah kamu tu… dari kecil mereka ajar kamu jadi anak yang sopan. Dah besar panjang macam nih, nak buat benda tak senonoh pula?”
    Jerkah ku. Puas hati! Orang yang sudah tidak sedarkan diri perlu diingatkan. Agar tidak menjadi fitnah dikemudian hari. Tapi, lain pula jadinya. Dengan muka hairan dan tidak puas hati, si gadis ayu menjawab;

  • “Eh! Apa yang kamu merepek nih? Bila pula saya kata, saya nak buat benda tak senonoh?”
    Aduh, bertambah ‘panas’ hatiku! Beria-ria aku marah dan cuba hendak mengingatkan dia, dikatanya aku merepek pula!
    “Apa pula saya yang merepek? Kamu tu yang merepek! Yang kamu nak pergi mengangkang kat tepi jalan tu buat apa?”
  • “Kah~kah~kah~” Kata-kata ku dijawab dengan deraian tawa dari gadis ayu tersebut. Ketawanya kelihatan hampir pecah perut. “Sah lah… memang dah tak waras agaknya gadis didepan aku nih. Kesian~ muda-muda lagi, sudah sakit mental…” kata hati kecil ku. Selepas ketawanya reda, si gadis terus menarik diriku ketepi jalan, lalu menuding jari ke arah sebuah kedai. Terkesima aku melihat kedai tersebut…

  • “Hah, inilah Kang Kang nya… Kamu fikir saya nak buat apa???” Jerkah gadis tersebut kepada ku pula. Dengan perasaan yang sangat bengang bercampur geli hati, aku pun menjawab…
    “Alah! Cakaplah nak pergi KEDAI KASUT !! Ini, nak pergi KANGKANG … nak pergi KANGKANG … Haishhh!!!~”

  • p/s: Kedai Kasut Kang Kang ini adalah kedai kasut yang popular di Bukit Gambir, Muar. Ianya bukan saja popular kerana potongan harga kasut yang sering ditawarkan. Malah ianya lebih popular kerana nama kedainya yang agak lawak bila disebut… huhu~

66 comments:

zue @ annaleeya said...

sabo jerlah.. baca tajuk, saspen akak... hahaha.. ader gak nama kedai kasut cmtuh..

maslinamansor said...

ingat 18sx dah... :)

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

hahaha...memang tak senonoh nama ni...

Noy said...

hahahahaha...good 1...

Adlin a.k.a Kyra MomS said...

hehehe saya org tangkak n selalu gak gi pekan bkt gambir tu tp tk pernah lak gi kedai kasut ni....bulan depan leh cari la kedai ni hehehe nama je org sana hahaha...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mas : hu...hu...sedap punyer nama kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to kak zue : ada...akak tak nak pi ker

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to noy : kelako kan...

SyidaMislan said...

hahahaha....kat mana exactly tempat ni? jom pegi kangkang, nak tak?

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ayu : tol ke ada kedai ni kat JB?

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to adlin : pasni leh pi k...kelako giler nama kedai ni kan

SuZiE said...

pelik gak nama kedai kasut ni.. tah2 ownernye nama Kang Kang... :)

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to syida : kat JB...kelako nama nyer..maybe owner tu nama kang kang kot

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to suzie: pelik tapi benar...ada kedai ni

Huda said...

surprise ok tengok title :) camne depa leh terpk nk bubuh name kang kang :)

mummy_ayu said...

lawaknya nama kedai tu..mesti cina punya kan..tu yg nama cam tu..bikin kontrevesi je..

ayah,ummi, farish said...

suspennyer baca tajuk..berdebar2 hati nk baca...heheheh
ruper2nyer kedai kasut jer..hhahahahah

mommyYen said...

adoi..lawak nya nama kedai tu..

E.L.I.Z.A said...

hahahaha..eli pun ada dpt emel pasal kangkang ni..siot je kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to huda : maybe nama tokey tu kot...tapi serius kelako

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ayu : yup memang lawak gitu...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ummi farish : tajuk kasi gempaq...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mommy yen : memnag lawak giler

~Siti Hajar~ said...

aiyakkk!!! sy sudah kena...adehhh!!!

huhuhu

Izan Ishak said...

alamak anje! terkejut je bace tajuk tadi...kedai kasut rupanya...

mama zharfan said...

adus...dh syak td ni mesti double meaning :)

emma said...

kat ne kedai kang kang tue..hehehe

CatlinaFly said...

adeh,,sakit peyut ketawa!hehehe

eRiNsZ said...

wehhhh seeremmm gue bace tajok keh keh keh

Uda said...

ni kalau ckp kat laki nak pi kangkang.. memang mkn penampar terbang ler.. pada hal nak pi kedai kasut.. alahai poyo betul..

Fieza79 said...

baca Anje nye n3 ni bt fieza gelak sowang2...upe nye kdai kasut KangKang...haa lawak...
nk nyebot pon dh geli ati..hehe

Nadiah Sidek said...

hehe..pelik2 je nama

Kauthar said...

buat suspen je anje oii...klakar la plak ghasenye..huhu..takde nama lain dah ke tpkey kedai nak bagi :D

Ena said...

heheh..

nasib baik sy pernah bace n3 pasal nie.. kalo tak kompem sy pun terkene same.. heheh..

Momma Mia said...

hahaha... cuak jer baca tajuk tuh... Wah next week balik muar nk ajak hubby g tengok ler... Tah dia tau kewujudan kedai tuh ke idak...

SyAmSuL AnUaR said...

perh...!!! mmg power name kedai ni...hahahaha..

Saya Suka Cara Kamu Berfikir

LiLy @ MumMyQiStInA said...

huhu..tajuk mmg suspen...mcm2 jer nama kedai ada yer.. :)

MOMMY NADIA said...

aiyoo..censored nye nama kedai tu!

Nurshahfamily said...

hehehehe tak pasal2 kene marah ngan anje hikhikhik.... nama kedai pun pelik2 jer

MaMa3H said...

hish lawaklah..klu jumpa mesti nak amik gambar depan kedai nie...:)

nza said...

dasyatkan.....kalu trsalah taksir..hi

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to eliza : tul tu nama kedai tu yang kelako

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to siti hajar : hu..hu..tipah tertipu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to iza : yup tajuk macam gempaq je kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mama zhafran : tiada syak wasangka lagik kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to emma : kat JB

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to catlina : ketawa jangan tak ketawa k

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to erinz: seram & pelik tapi benar

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to uda : tol tu kalo sape2 yang tak tau tu sebenarnyer nama kedai

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nadiah : pelik tapi benar

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to fieza : gelak jangan tak gelak kak

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to kauthar : maybe nama owner kedai tu kot

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to ena : sib abik tak kena tipu ek

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to momma mia : leh la pi terjah kedai tu k

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to syamsyul : haq tu yang ramai pelanggan tu

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to lily : macam2 ada & macam ragam kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mommy nadia : nama tu memang mebelous kan

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to mama3H :hu...hu..snap jangan tak snap tau

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nur: hu..hu...memnang pelik tapi benar

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

to nza: yup buta2 jerk kena maki kan

Mama Hanim said...

huhu..suspen btul lah..hehehe..

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

to mama hanim: memang suspen punyer

aiDieNa said...

Sangat dasat nama kedai itu.. byk kali jugak jmp nama kedai yg funny² nie.. selalu gelak lam keta jer..

ibuaries said...

salah satu sbb kedia ni popular la ye...sbb nama dia. bagus strategi owner dia. hahaha

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

to aidiena : memang kelako kan...maybe pelaris kot

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

to ibuaries : tol tu...laris jualannyer

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.