Followers

Wednesday, August 25, 2010

♥ Isteri Roslin Hashim: Saya Tak Reka Cerita ♥


KUALA LUMPUR, 24 OGOS 2010 : Isteri pemain badminton negara, Nurhayati Othman, 38, menegaskan bahawa dia bercakap benar ketika memberi keterangan di Mahkamah. Malah dia juga sanggup bersumpah dengan nama Allah tiada satu pun fakta yang dikeluarkan sengaja ditokok tambah atau dikurangkan.
Begitulah maklumbalas Nurhayati setelah penerbit filem, Raja Azmi Raja Sulaiman mendakwanya memberi maklumat tidak benar di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Rabu lalu.
Menurutnya, kenyataannya bukan cerita palsu atau rekaan berikutan ia pengakuan bersumpah atas nama Tuhan di hadapan Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Mohamad.
"Saya hanya bercakap perkara benar dan biar semuanya diputuskan di Mahkamah Syariah kelak. Kebenarannya dan semua fakta akan hanya didedahkan di mahkamah nanti. Saya tidak menjangka dan terkejut dengan tindakan Raja Azmi membuat laporan di Balai Polis Ampang Khamis lalu mendakwa saya menipu dan memberi maklumat tidak benar di mahkamah.
"Tindakannya itu sendiri (Raja Azmi) seolah-olah menghina mahkamah apatah lagi dengan pelbagai komen dari sebelah pihak yang kerap keluar di media (bukan kumpulan akhbar NSTP) sebelum perbicaraan kes itu berlangsung di mahkamah 1 September depan," katanya dalam laporan berita tempatan hari ini.
Nurhayati turut membuat laporan sama di Balai Polis Ampang pada jam 1.15 tengah hari, Jumaat lalu.
Dia yang juga Pengarah Pemasaran, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) terpanggil untuk berbuat demikian selepas membaca beberapa laporan artikel di akhbar tempatan.
Dalam laporannya, Nurhayati mendakwa tidak pernah menghantar sebarang SMS berbaur ugutan kepada Raja Azmi selain SMS terakhir dikirim pada jam 7.23 malam, 6 Ogos lalu, dengan niat untuk bertanya khabar Raja Azmi.
Bagaimanapun, kiriman SMS dihantar Nurhayati langsung tidak dibalas Raja Azmi sebelum insiden produser filem terbabit ditemui bersama suaminya, Roslin Hashim, 35, di bilik Hotel Corus, Jalan Ampang sehari selepas SMS itu dihantar.
"Laporan polis yang saya buat bertujuan menafikan saya berniat memfitnah Raja Azmi. Biar mahkamah memutuskannya kelak dan segala bukti akan hanya diketengahkan di hadapan hakim.
"Saya ingin nama saya dibersihkan berikutan ia mencemar reputasi dan nama baik saya apatah lagi saya bertugas sebagai penjawat awam. Jika ada yang ingin diperkatakan, biar ia didedahkan di mahkamah dan bukan hanya serangan melalui media," katanya.
Menurutnya, walaupun sedikit kecewa, namun dia cuba untuk bangkit dan berfikiran positif dalam mengharungi dugaan berat berkenaan.
Nurhayati dalam kenyataan di mahkamah sebelum ini berkata, perceraian mereka berlaku selepas dia mendapati suaminya bersama penerbit filem, Raja Azmi Raja Sulaiman berada di sebuah bilik hotel di Jalan Ampang di sini, pada 7 Ogos lalu.
Dia mendakwa mendapat tahu Roslin dan Raja Azmi ke Hotel Corus dan mendaftar masuk di bilik 533 di atas nama Raja Azmi. Dia bersama ibu dan dua adiknya ke tingkat lima hotel itu dan menunggu suami Raja Azmi, Jalani Sidek untuk bersama-sama ke bilik tersebut yang terletak di tingkat tiga hotel itu.
Namun, katanya Jailani seolah-olah cuba melengahkan mereka ke bilik itu kerana dia sudah menelefon Roslin dan mengarahkannya keluar dari bilik itu. Dia mungkin bimbang mereka ditangkap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) kerana berdua-duaan.
Difahamkan berlaku perdebatan antara Roslin dan Nurhayati sebelum lafaz cerai dijatuhkan Roslin terhadap isterinya yang baru dikahwini tidak sampai sebulan.
p/s sumber dari Murai...

9 comments:

aSmiDar said...

ORANG MACAM NI PON ADE..

atty's said...

DAH SALAH..CARI SALAH ORG PULAK ..

eMMe said...

teruk la ini org....

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

cite besh ni..
huhuhu, apadaa si roslin ni..
nk kawen wat la cara nak kawen,
sian si faizah dlu difitnah, de org ckp takde dara la, itu la.. skrg ni baru taw langit tinggi ke rendah..
eeii, emo la plak, hhihihi

Hezesuze said...

xtau nk percaya kt sape...tpi xkan nk bincang sal keje pun kt hotel kan?? huhu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

yang teraniya akan terbukti tidak bersalah secara sendiri
tak yahle nak kata bini no 1 tue takde daralah apalah..tgok tuhan tunjuk tanpa perlu buat apa2...

~~Ciklinn~~ said...

mmg teruk roslin nih kesian kat bini dierr

Farra Dhelina said...

pelik..dlm byk2 nya tempat..kat hotal gak jd plhn..hermmm hairan2..

Adlina Husaini said...

erm geli arr tgk muka depa ^_^

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.