Followers

Wednesday, October 27, 2010

♥ Aidil Tuntut Penjagaan Anak Walaupun Belum Bercerai? ♥

27 OKT 2010: Apalah nasib yang melanda pelakon dan model cantik, Rita Rudaini. Sejak dia mendirikan rumah tangga secara rahsia bersama pemain bola sepak terkenal, Aidil Zafuan di Songkhla, Thailand pada 2008, sampai sekarang Murai Batu dengar dia tak habis-habis dilanda masalah. Kasihan pula Murai Batu mengenangkan nasibnya itu.


Terbaru, Murai Batu dapat tahu suaminya, Aidil atau nama sebenar Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak telah memfailkan permohonan sulh dan hak penjagaan hak anak terhadap Rita.
Apa yang Murai Batu difahamkan sulh itu proses perbincangan secara baik bagi menyelesaikan perselisihan atau pertikaian antara suami isteri yang dilakukan di Mahkamah Syariah.

Baguslah begitu, setidak-tidaknya sebarang keputusan tidaklah diambil secara melulu kerana melalui sulh juga Murai Batu dapat tahu mereka akan dipanggil untuk berbincang secara baik selain diberi kaunseling tanpa melalui proses perbicaraan.

Tapi apa yang membuatkan Murai Batu musykil, kenapa Aidil buat tuntutan hak penjagaan anak padahal mereka pun masih belum bercerai? Adakah mereka sudah tidak tinggal bersama lagi dan duduk secara berasingan?

Buat masa ini, Murai Batu dengar Aidil yang juga pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan itu kini tinggal bersama keluarganya di Sikamat, Seremban. Apa yang Murai Batu difahamkan dia kini tinggal bersama keluarganya itu bagi menjalani latihan bersama skuad Negeri Sembilan di Stadium Tuanku Abdul Rahman bagi menghadapi perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Kelantan pada Sabtu ini.

Tapi, selepas itu apa yang akan terjadi? Apapun, hasil perkahwinan selama dua tahun, Aidil dan Rita telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki iaitu Airit Rayyan Rizkin yang kini berusia setahun tiga bulan.

9 comments:

zura@iwan said...

mcm2 kan...semoga tbaik utk mereka..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

owhh..anak dia sebaya anak den eh..

eh takutnyee dengar pasal rebut2 anak2 ni..nauzubillah..

semoga perkahwinan ku kekal ke akhir hayat...aminn

Qaseh said...

dugaan utk rumahtangga, sabarlah mungkin ada hikmatnya..

Atia Adina said...

baru 2 tahun kawin dah nak cerai...ish lah.....masing2 ego lah ni kot

Ena said...

pulak dahhhh!!

Mummy Zara Sofea said...

dugaan..

mummy_ayu said...

mcm mcm hal la plak..harap dijauhkan dr kita semua..amin..

[-suziey-] said...

amboih byk cantikkkkkkk..suka2 nk tuntut hak penjagaan..time raya ade ingt nk beraya ngn anak bini..xde kan..p la jaga mak ko tu je..hangin btl..ha kan dh emo

MUMMYAR said...

tu ar payahnya kalau kawen ngan ank mak ni....sume mak

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.