Followers

Thursday, October 21, 2010

♥ Hangat ~ Reka cerita elak kahwin ♥

KUANTAN – Misteri kehilangan bakal pengantin yang dijangka berkahwin 12 November ini, Rozaliya Mat Lazim, 20, akhirnya terungkai apabila dia ditemui bekerja di sebuah kedai serbaneka di Changkat Bukit Bintang, Kuala Lumpur petang semalam.
Gadis itu bekerja di situ sejak dua hari lalu dan menyewa rumah bersama beberapa rakan berhampiran kawasan Bukit Bintang.

Sebaik sahaja polis Kuantan menerima maklumat awam mengenai kehadirannya di kedai itu, mereka menghantar beberapa orang anggota untuk menahan gadis itu dan membawanya pulang ke Kuantan malam tadi.

Rozaliya memberitahu Kosmo!: “Saya tidak mungkin bersama dia lagi (tunangnya, Mohd. Helmi Mohd. Noor). Saya ingin bina hidup baru, apa yang sudah berlaku biarlah berlalu.’’

Gadis yang berasal dari Kemaman, Terengganu itu kini mahu menenangkan fikiran dan tidak berhasrat memikirkan mengenai majlis perkahwinannya yang telah sedia diatur pada 12 November ini.

“Kalau diberi peluang jumpa tunang pun saya tidak mahu.
Hati saya sudah tertutup,’’ katanya.
Rozaliya mengakui perhubungannya dengan Mohd. Helmi begitu singkat dan terburu-buru.
saya hanya kenal dia kira-kira empat bulan dan terus bertunang sebelum merancang untuk berkahwin,’’ katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan malam tadi memberitahu, ketika ditemui, Rozaliya tidak lari sebaliknya bersetuju untuk dibawa pulang.
“Kes ini tiada unsur jenayah dan kepada kami, siasatan telah selesai,’’ ujarnya.
Ditanya kaitan dua khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterima oleh Mohd. Helmi pada hari kehilangan Rozaliya yang berbunyi: ‘Ada dua lelaki sedang mengekori’ dan ‘abang datang cepat, saya takut’: beliau menjelaskan, ia mungkin rekaan gadis itu.
Katanya, Rozaliya sendiri mengaku menaiki bas ekspres ke Kuala Lumpur seorang diri pada hari kejadian.

Isnin lalu, akhbar melaporkan kehilangan Rozaliya semasa keluar membeli barang keperluan perkahwinan di Kuantan pada 13 Oktober.

Sementara itu, bapa mangsa, Mat Lazim Mat Ismail, 52, lega melihat anaknya selamat dan akan berbincang dengan keluarga bagi menentukan sama ada perkahwinan yang dirancang pada 12 November ini akan diteruskan.
Menurut Mat Lazim, Rozaliya mengenali Mohd. Helmi selama empat bulan sebelum mengikat tali pertunangan selama setahun.

“Bagaimanapun, selepas Rozaliya mengenali hati budi Helmi, dia sudah berubah sikap,’’ jelasnya.
Mat Lazim mendakwa, sikap Helmi yang pemarah, mengongkong dan sukar diajak ke mana-mana tidak disenangi oleh anaknya itu
  • p/s gambo tak leh nak upload pagi ni...so entry tanpa gambo la k

16 comments:

Cik Jue said...

macam2 kalau taknak kawinkan....lupalak cik jue ade kasi award kat anje...

Ena said...

tu la kan.. mcm2 .. wat suspen & menyusahkan org pun ada gak.. melarikan diri bukan la penyelesaian.. tapi makin membebankan..

eima said...

mcm2 hal jd ...
klakar tul la ..pe salah nye ckp je nk putus tunang ...
ke dah ade org ke 3 ....


tp awek tu comey kan lawa putih gebu ...

Fieza79 said...

gitu rupe nya..kemahuan sniri la ni..bkn kes kena kena kidnap ke hape...hurmm dh tanak kawen tu sdh la bt pa la nk paksa2 kan...mcm2 hal..!

eT said...

cehh...al-kisahnyer...
nyusahkan org jek...xpatut wat kt family cam tuh...

mamalieyna said...

oooo gitu pulak! hermm...mcm2 dunia!

~deashuQin~ said...

bule jugak jadik camne uh~
mcm2...heee

mama tisya said...

tu la ada gk bc td...mcm2 hal...

**tu la gmbr tkleh upload plak pg ni...tp sempt gk upload smlm skit

Hezesuze said...

baru baca paper tadi...rupenye lari sbb xmo kawin ngan tunangnye huhu

mcam2 kes skrg nie kan...kot ye pun xmo kawin bagitau ler family idakler smpai masuk paper huhu

mummy_ayu said...

dgr gak cita dlm radio tadi pagi..mcm mcm...tu la..bab kawin nie kena pikir & bincang betul2..kan dah jadi mcm nie..glamour masuk paper..
bab tak leh upload gambar..memang tak best..harap ok cepatkan..

zura@iwan said...

tu la ada baca news td..mcm2 kan..apa2 pon dia slmt...buat kptsan x pk msk2 la tu..hehehe

Sidratul Muntaha said...

ade notification pasal maintenance site dari semalam kat colum entry tu mama aqish
sebab tu ler takleh upload gamo.

LisaVsKhusairi said...

huhuhu..wt malu family jer dak ni kn...per2 pn dia tetap org kg sy...huhuhu...glamor jap kg sy..hehehehe

INTANKUTERPILIH said...

yerlaaa...mula2 dia nak putuskan tapi parents dia tak bai..ha kan dah lari...betul punya nekad nie..

Mama Zharfan said...

mcm2 hal

[-suziey-] said...

lorrrr bikin gempak la ini budak..haih..terus terang je la ckp xnk kawen..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.