Followers

Tuesday, October 19, 2010

♥ Imaginasi Seorang Kanak-Kanak ♥

Salam & selamat pagi semua...ari ni nak citer pasal balqis
kanak2 memang kuat terpengaruh dengan kejadian disekeliling mereka...
so ni citer pasal weekend ari tu...
kami pi taman main kat playground...tetiba balqis nampak ada sowang kaka ni bawak kucing pi jenjalan
kat taman...dia ikat tali kat leher kucing tu...
then balik rumah tengok TV balqis tengok sekali lagi
seekor kucing diikat tali dilehernya...
habis je balqis nengok citer tu...terus balqis carik anak kucing balqis kat dalam kotak menannya
pastu.....jom kiter layan...
sayang sangat dengan kucingnya...sampai peluk2 lagik...
abaikan baju balqis yang cekci tu k...
posing sambil duduk plak...
dan hasilnya....balqis pun nak tarik kucing jugak k
nak bawak pi jenjalan katanya...cam orang kat taman & kat dalam TV tu..
siap soh mama ikat leher kucing tu dengan tali botol air balqis lagi..
ngekek2 gelak tengok kucing tu ikut balqis
tapi kucing tu dah rosak k...tak berfungsi dah..
tu yang balqis tarik je...
balqis wat geli2 kat badan kucing tu....konon2 belai2 bulu kucing tu la..
sayang sangat dengan kucingnya...yang lagi sekor ntah mana pi nyer
ha tengok tu siap nak bagi makan lagik k...makan gula2 balqis..
ni semua dek pengaruh iklan whiskes dalam TV tu k...
balqis tiru macam iklan tu la ni...
kucing tu tak mau makan balqis siap paksa kucing tu makan
hu..hu...kalo kucing betul ni abis naya kucing ni kena dera dengan anak dara mama ni...
papa & mama tergelak je nengok gaya anak dara ni
marah plak tu kalo mama tak snap pic balqis dengankucingnya nie...

20 comments:

eima said...

huhu sgt comey ...
pengaruh iklan bahya gak kan utk budak2 ....
sbb diorg nih mudah sgt nk tiru ....

Cute MuM said...

budak-budak selalu belajar dengan apa yang dilihat kan... kene lah kite pantau ape yang diorng tgk nanti...

[-suziey-] said...

waaaa penyayang sungguh balqis..bgs..kucing binatang kesayangan nabi kita :)

Cik Jue said...

bukan main lagi balqis...

mummy_ayu said...

mcm mcm karenah anak anak yg sgt menghiburkan kita...:-)
so sweet balqis..yg sgt sayangkan kucing....walaupun ditarik & dipaksa makan..he he he..

mamalieyna said...

hikhik...tomei je..budak2 bijak skrg ni, apa yg dia nmpk, nak buat juge! ^_^

zura@iwan said...

budak2 mmg imaginasi diaorg tiggi kan...bleh bckp sorang2..tp bagis aqish...pyayang..hehe

Huda said...

heheh..bagus tu aqish :)

Intan Inn said...

wahhh ceksi yer..heheh...erm comel kucing tue bilamengiau.kan..suka dgr...

cik puan akish said...

itu mama kene kasik kucing bebetol...

konpem abes dikerjakan balqis..:)

Fieza79 said...

la ingat kucing btol td...bijak nye dia men ikat2 leher kucing tu...kasik mamam lg tu...hurmm..cuba kasik kucing yg betol ntah cm na la gaya nya..hehee

nur said...

kiutnya.. budak2 memang observant and kejap je dah tiru aksi2 yg dia suka
ALL IN ONE

INTANKUTERPILIH said...

ku pikirkan kucing idup...kalau idup, memang terseksa kucing tu...hehehe

LiErOSe~QiEmi said...

olo olo.. so sweet... kiut miut balqis ni treat kucing tu hihiih

Ena said...

Kalo lah si anis cam balqish kan!..

Balqish manja je ngan kucing.. comei pulak tu..

atty's said...

nie kalo balqis dpt kucing betul .mesti dia suka ne..

mama uzma said...

budak bijak mmg mcm tu mama...cepat dia blajar dr apa yg dia lihat...comey je balqis ngan kucing dia tu...


psstt...balqis sexy la awk...hihi

Farra Dhelina said...

pandainya!!

MamaYatie said...

pengaruh tv/iklan kat bdk2 mmg tak tak leh nak kat apa dah...kena monitor sentiasa..

bagus balqis..sayang cat yer..

mama rifQy said...

jap jap anje..me tak nak komen sal gambo..
cume bile tgk gambar nih..sesuai je join contest with busyuk tuh!!hehehheh

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.