Followers

Thursday, October 7, 2010

♥ Seret bayi keluar rumah ~ Kera Liar ♥

  • SEREMBAN: “Selepas mendapati cucu saya tiada di ruang tamu, kami mencarinya sehingga ke luar rumah dan terkejut melihat kesan darah di depan tangga sebelum menemuinya dalam keadaan terkulai layu dengan kecederaan di kepala, leher dan telinga,” kata A Velayutham, 75.


    Dia menceritakan kejadian cucu perempuannya berusia empat hari yang menemui ajal dalam keadaan menyayat hati selepas digigit kera jantan liar di rumahnya di Taman Happy di sini, kira-kira jam 1.15 tengah hari semalam.

    Sebelum kejadian, bayi malang yang belum diberi nama itu berada bersama Velayutham di ruang tamu rumahnya selepas dimandikan sebelum warga emas itu pergi ke dapur untuk minum.

    Ketika itulah kera yang tidak dapat dipastikan jumlahnya menceroboh masuk ke dalam rumah lalu menyeret mangsa ke luar serta menggigitnya sehingga cedera.

    “Saya meninggalkannya bersendirian sekejap dan pergi ke dapur untuk minum air kerana terlalu dahaga. Ketika itu isteri saya berada di dapur kerana memasak, manakala menantu (ibu mangsa) mandi di bilik air.

    “Saya terdengar jeritan menantu bertanya di mana bayinya menyebabkan saya dan isteri bergegas ke luar,” kata Velayutham ketika ditemui di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), di sini

    Velayutham berkata, bayi sulung anak lelakinya yang mendirikan rumah tangga sejak setahun lalu itu kemudian dikejarkan ke HTJS, namun disahkan meninggal dunia sebaik tiba.

    Difahamkan, mangsa yang dilahirkan pada 3 Oktober lalu di HTJS adalah anak kepada pasangan V Nehru, 30, dan isterinya yang dikenali sebagai Revathy, 26.

    Sementara itu, nenek mangsa, R Athy Letchumy, 50, berkata beberapa ekor kera sering dilihat berada di sekitar rumahnya sejak kira-kira dua bulan lalu.

    “Kera liar terbabit kelihatan agresif dan garang sekali menyebabkan saya tidak berani mendekatinya. Pernah saya cuba memukul haiwan itu dengan kayu, namun mereka cuba menyerang saya kembali,” katanya yang sudah menetap di kawasan itu sejak kira-kira 20 tahun lalu.

    Menurutnya, ketika kejadian dia berada bersama suami dan menantunya, manakala anak lelakinya (bapa mangsa) keluar kerana mempunyai urusan.

    Sementara itu, Nehru berkata, dia bergegas pulang sebaik dimaklumkan kejadian berkenaan dan amat sedih apabila melihat bayinya parah di kepala, leher dan telinga.

    “Saya pernah memelihara seekor kera betina kira-kira lapan tahun lalu, namun haiwan itu tidak pernah mendatangkan masalah kepada keluarga saya kerana dikurung,” katanya.

    Timbalan Ketua Polis Daerah Seremban, Superintendan Mohd Yusof Awang mengesahkan kejadian berkenaan berkata, siasatan lanjut sedang dijalankan.

    p/s sumber Metro

15 comments:

cha said...

Alahai kasihan, baru 4 hari... tiada rezeki la tu.

mama rifQy said...

sian nkat bb tuh =(

maslinamansor said...

bagaimana la penerimaan ibu bayi tue...

ejaMaria said...

siannye...

mummy_ayu said...

tu la..sian sgt..

AshAnas said...

kesiankan baby tu... teringat kera yg selalu masuk bilik shira masa kat uia dulu... mmg tak makan saman, kita marah, dia marah kita balik...

aSmiDar said...

Ya Allah Ya tuhan Ku..
baru 4hari...kesiannya...
naik bulu roma baca..
tak sanggka kejadian macam ni boleh berlaku..

zura@iwan said...

bahya kan...kesian bb tu...br lahir jek...

Atia Adina said...

hah???sedihnya...sian kat baby tu....

mama uzma said...

kesiannya....
sebak..nak mengalir air mata ni...
(sbb tgh berpantang gak) x dpt bayangkan prasaan mak baby tu mcm mana..baru sgt lahir...

FIESYAH said...

Allahu akhbar...
x dpt nak bayangkan mcm ne...

INTANKUTERPILIH said...

tak dapat dibayangkan..kesian bayi tu...diorg tak tutup pintu ker??

atty's said...

siannya..kalo kty jadik mak nya .mau giler..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

Ya Allah kesiannya..

wan nurul hezrina abd halim said...

umah mak mummypun kt kampunglah suka kera masuk.jahat tau kera liarnie.tak takut ngan orang.lagi digigitnya adalah

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.