Followers

Wednesday, November 24, 2010

♥ Menantu oooo menantu.. Citer Lawak ♥

Ntah nape tak leh upload gambo...so entry tanpa gambo je la k...
jom layan citer ni k...(tak de kena mengena samada yang hidup ataupun yang telah mati)

Pak kasim seorang yg tamak harta.. dia menawarkan anak dara suntinya yg
cun melecun kepada golongan yg kaya raya sahaja.. suatu hari datang la
seman, seorang usahawan muda ingin melamar anak pak kasim. beliau cukup
sifat tanpa cacat cela tetapi beliau malas solat. setelah 3 hari
berkahwin..
seman masih duk kat umah mentuanya. setelah azan maghrib
berkumandang..pak kasim mengajak seman utk solat maghrib berjamaah.
seman gelabah.. sbb sebelum ini dia tak pernah solat.

Lalu seman masuk ke bilik untuk menemui isterinya. "yang.. camner
ni..abgtak penah solat ni"
"takpe bang.. abg ikut je ape yg ayah buat" isterinya berbisikperlahan..

Seman pun keluar untuk solat bersama pak kasim. setelah pak kasim
takbir..seman ikut takbir... lalu pak kasim membaca surah
alfatihah.."bismillahirrahmanirrahim..." seman pun turut membaca
bismillah dengan lantang... "bismillahirrahmanirrahim..."

Aisyh! pelik menantu aku ni. mazhab mana yg dia ikut? setahu aku imam je
yg baca kuat.. getus hati pak kasim..pak kasim buat selamba. dia terus
membaca surah al-fatihah. seman pun turut membaca surah al-fatihah dgn
kuat
seolah-olah seorang budak yg baru nak belajar mengaji.

pak kasim pelik.. lalu dia terus berpaling ke belakang utk melihat
seman. seman turut berpaling ke belakang kerana mengikut gerak langkah
pak
kasim. "ish! gila ke menantu aku ni??"

Pak kasim berjalan ke depan utk menjauhkan diri dari seman. Seman turut
berjalan ke depan mengikut langkah pak kasim. Pak kasim terus melarikan
diri melalui pintu depan dan terus menuju ke sawah di tepi rumahnya.
Seman terus berlari mengejar pak kasim sampai ke tepi sawah. tiba-tiba
pak kasim tergelincir lalu jatuh ke dalam sawah padi. Seman pun turut
menjatuhkan badannya ke dalam sawah seolah-olah tergelincir.

Pak kasim pun terus bertanya kepada seman.
"seman. apesal yg ko ikut aku sampai ke sawah ni?"
"ayah.. susah ye nak solat maghrib ni. baru saya tau. sampai kena
berlari.."

(huargh huargh huargh!!!! sedey nye kalau ada laki camnie !)

18 comments:

.: waRDaTuL fiRDaus :. said...

na'udzubillah dpt suami mcm ni.. :D

Sricahaya said...

ada gak zero pasal solat yer..

mummy_ayu said...

dah banyak kali baca/ dengar cita nie..tapi stii gelak..ha ha ha..lawak tul..

Cute MuM said...

hahah.. lawaknyer.. nasib lah tak dapat laki camnie..

Cik Jue said...

kelakar gilekan..betul kata mummy ayu dah berkali2 baca tapi tetap gelak

ejaMaria said...

sian nye pak kasim...
hahaha

Zaidah said...

hahaha....takkan nak solat tak tahu...teruknyer

eB@mamaAerish'n'Aed said...

adoiiii... ;p

Ena said...

dah pernah baca.. tapi baca berkali pun still gelak2.. hahahahha

.::Lynn::. said...

ish ish ish... rugi dapat laki mcm gini... hihihihi

ieda said...

hahahha lawak petang nieee heheh

ieda said...

hahahha lawak petang nieee heheh

az rina a.k.a jaijina said...

kuikui, lawak tullah seman ni..

firahadifa said...

duh.. sengalnyer org nie

mama rifQy said...

hahaaahaha..kelakaaaa

BIONIC WOMEN said...

seman oh seman..hahaha
lucu ler...sian betoi kat anak pak kasim tuh, dah ler dapat bapak yg gila harta, suami plak bingai, kosong trus hatinya..

wan sujaihah said...

ha...pilih menantu lagi..saper susah?..he he he

[-suziey-] said...

hahahahahah mmg lawak..adeiiiiii...sengal pnya menantu:p

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.