Followers

Monday, December 13, 2010

♥ Pembantu Rumah Mama Yang Baru ♥

Pembantu rumah mama yang rajin & ringan tulang
bukan orang gaji ek, ni pembantu kerja2 rumah
balqis ni memang ringan tulang tau kalo bab2 wat keje rumah
yang paling balqis suka tumbuk bawang dengan lesung batu
punyer la suka kalo mama kasik chance soh buat
tapi tak de la soh betul2 k, soh try je, pastu balqis cakap berat batu tu
ha....ha...kelako la anak dara ni...kengkadang tu lebey menyibuk dari menolong k
mama samapai rasa nak meroyang kengkadang tu biler tengok peel balqis
tapi sabo je la anak nak membesaq banyak perkara baru yang dia cuba buat
layankan aje la, papa punyer stail camtu la..
kalo balqis wat something then papa mesti tanya
"balqis wat ape tu"...pastu tu ade je la mulut besok anak dara ni jawab...
kali ni balqis tolong mama sidai kain
kalo kat rumah pengasuh, Ibu balqis tu selalu cakap balqis rajin tolong ibu pengasuhnya lipat kain
bagus ni leh wat calon menantu, sape berminat kasitau k
jom kita tengok ape benda yang balqis cuba buat tu

sedang cuba dengan gigihnya nak hanger baju dia sendiri
tanpa bantuan mama k, balqis cuma tengok apae yang mama wat
pastu doa tiru cara mama tu...welll done dear
tengok tu ada gaya tak....
adei...ada sedikit terpesong la ajaran mama ti...tapi
balqis berjaya jugak hanger 2 helai baju
then lepas tu mama tak kasi tolong dah, sian mama tengok
nak sidai sepasang baju bukan main susah lagik
ni bukan kes dera k, ni kes rela hati nak buat....

21 comments:

Zur@ZaRi said...

pembantu yg ikhlas nie=))
hehehe...

adam sekarang tgh belajar nak pakai baju sendiri. raser seronok plak biler anak2 ni belajar sesuatu yg baru. kakak qis da besau lagi banyak pandai kan=)

mummy_ayu said...

wah..rajinnya balqis..tolong mama...sejuk perut anje ye..minta2sampai ke besar la nie..amin...

cik puan akish said...

olo2....shomey2...rajin anak dara...dan2 neh....mau segere anak pompuan..leh tolong kite...=)

mamawana said...

As salam

Bagus tu Balqis ada semangat dan keinginan utk tolong mamanyer.

[-suziey-] said...

hahhahaha comel btl la balqis ni..dh bole harap yek..senang byk la mama awk ye balqis..nk kawen pn bole dh ni..wlaupn masih terkial2..ekekeke:p

Fieza79 said...

mmg budak besar gitu rajen sgt nk tlg bt keje umah...pantang suruh je sure dia buat kann...

nampak Balqis mcm dh anak dara gitu...pndai bt keje umah laa...hehee

Farra Dhelina said...

dah blh diharp dah aqish ni..klu mirza..pon boleh gak..tp tlg "mengemas" haiii...

eT said...

hehehe...kalo dibiar sidai 1raga..mau seharian baru siap wat tuh...

LyNn HaMzAh said...

rajinnya balqis...senang sket mama sebab balqis dah boleh tolong apa yang patut...

ibuayahdamia said...

rajin tul balqish ni yer...moga2 anak2 dara kita rajin sampai ke besar...hehe

Izan Ishak said...

anje...tang buat menantu dah boleh sangat nak reserve utk anak2 izan nih ha...hehehe...gurau je anje...jgn marah ek...

camtulah anak2 kecik kan.. kalau dari kecik dah biasa tolong mama, besar nnti mesti tak kekok dah kan~

mamalieyna said...

bagus2x..leh wat calon ni..kalau masuk minang ni, terima tak, bakal menantu lebih muda..ekeke..

Cik Jue said...

rajin anak dar anje...anak cik jue pun pompuan kalau laki memeng boleh buat calon menantu nie..hehehe

eima said...

wahhh pandai nye.....
kire terer la utk budak 3 + years ... leh hanger bj sendri

Sricahaya said...

umairah pun suka tolong mama dia sidai kain..hehe

mama rifQy said...

hahaahaha,,very da rajinnn!! hehehehe..bagus aqish nih..tolong mama! Kalau la na ade anak pompuan nanti..bestnyeeee..insyaALLAH

tiefazatie said...

cumil!rajin btol!hihi

Mama Zharfan said...

good girl!! dh boleh harap ni :) comelll!!

lily azliyana @ mama zara said...

alahaiiii..rajinnye balqis tolong mama ek..Zara stakat ni lom smpai seru lagi..klu kite sidai kain ker, lipat kain ker, basuh pinggan ker, die cume tolong tgk + teman 'borak2' aje..hehehehe

amyeryn said...

anak saper la tu rajin tul

~aSHa~ said...

inilah anak mama...ehehehe anak dara mesti punye la ikut peel mamanye..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.