Followers

Friday, April 15, 2011

♥ Di Ambang Wati ♥

ingat lagik tak lagu Awie "Di ambang watie" tu?
ni bukan lagu awie ye, pinjam tajuk je, tapi nak citer pasal Nasi Ambang
sape suka, sape pernah makan, saya tak pernah makan?
semalam mama 1st time baru try makan, selalu tengok je ada jual kat pasar...
yang mama beli ni NASI AMBANG BATU PAHAT
so orang Johor sila jawab memang camni ke nasi mabang
sebijik macam kat Johor punyer ke?


NASI AMBANG BATU PAHAT
ada nasi + mee goreng + ikan masin + rendang daging + kelapa + sayur


rasanya?boleh tahan sedap gak la, tapi kalo kat pasar lagik mantop la
banyak giler babas RM5 sebungkus...erk...kenyang makan...
ada sape2 suka makan nasi Ambang ni?

p/s AutoPublish

Sekian,
Happy Blogging

Sila Klik2 Jika Berminat

13 comments:

mama tisya said...

tk pernh mkn

azura samsuddin said...

penah makan nasi ambang kat larkin(tp org situ sebut nasi ambeng) igt2 lupelah cmne gaya, de ke x mee tu mmg x hengat he3

Adyshariz said...

baru je citer pasal nasi ni. x penah try lagi.. rm5 mahal gak tu.... hehe

Cute MuM said...

uyun 1st tengok nasi ambang masa kenduri rumah MIL lepas majlis bertunang kami.. Pelik sangat.. uyun langsung tak makan.. Stail kat kampung nie kenduri bagi nasi ambang.. balik rumah makan ramai2.. mula-mula tak suka, tapi sekrang dah boleh terima..

MrS. F!zA said...

nasi ambang ni mna asal nama dia ek? adalah sbb cmpuran mee, nasi klpa tu ke pggil ambang? kita xpnh rsa lg..

Bionic women said...

kita x pernah makan ler..huhu

etiey.com© said...

wahhh memang nampak sedap. tapi tak pernah rasa lagi

Ely Hasrul said...

Nasi Ambeng nih salah satu menu org jawa yg kebiasaannye dihidang semasa majlis keramaian etc. Kire cam nasik dulang lah, mmg kalu pg kenduri ade nasik ambeng mkn kt dlm dulang la share 3-4 org satu dulang. mesti ade lauk ayam/daging (bese masak kicap), nasik, mee goreng patu kerabu sikit..err ape lagik ek.. tu je kot haha.. bila nk bungkus utk tetamu mmg dicampur gak la..

dulu time kecik2 mmg bese jumpa nasi ambeng patu tetiba dh luput dek zaman.. alih2 masuk thn 2000 asik la jumpak haha.. kitorg mmg bese mkn even kenduri cukur jambul sami pon mak order nasi nih.. rm5 tuh murah ok!! haha.. bese mau rm8 gak sebungkus..

mamalieyna said...

tak pernh mkn, apatah lg beli..wlupun en suami org johor..ngee..

♥MiZz-siHa♥ said...

kt suke..nasi ambang nie makanan orng jawa..mak kite jawa..so klau kndr kadang wat nasi ambang...
yg dlm dulang tu..mkn rmai2..sedap..
nasi ambang sll ade nasi,mee orng+ayam sketul besar+smbl grng jawa+kelapa..

MamaYatie said...

tak lagi merasa nasi ambang ni..mesti sedap ek??

Nana said...

xbape suka
sebab dia campo2 hhehe
selalu dpt time kamis mlm jumaat
mak g surau bw blk nas ni

Sidratul Muntaha said...

huuhuhu...
aku ler..
adik beradik aku ade jual kat paso meru.
sght mabeles sbb tak sama mcm kat atas.
ade gereh bulu ayam,ade serunding daging kunig,ade tempe,ade mee goreng/mee hoon goreng..
aishh..
ko ni anje.
meleleh dah ni.
sape nak tolong lap?!

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.