Followers

Monday, May 16, 2011

♥ Haiwan Peliharaan Balqis ♥

Haiwan yang paling balqis sayang adalah Kucing
tapi kami tak leh bela sebab balqis ada asma so doktor tak galakkan
mama teringin nak bela Hamster @ Arnab tapi kena rajin bersihkan kandang la plak
kalo tak nanti seharum merbak la baunya....
so paling senang sekali nak bela adalah

ikan, balqis suka dengan ikan, lepas beli tu dok lagut la dia peratikan ikan tu
tak berganjak2 dari aquarium ikan tu

bila dah tengok ikan mula la macam2 yang balqis dok tanya
"mama, ikan tu tidor tak"
"ikan tu leh minum air milo tak"
"camne dia dok dalam air, tak lemas ke"
kena la jawab satu persatu k, dah anak tanya kita sebagai ibu + bapa
kenala ada jawapan untuk anak

tuan empunya ikan yang bukan main suka lagik dapat bela ikan

mama snap2 gambo balqis, dia pun dok sibuk nak snap2 pic mama

ikan mesti warna merah @ pink k, kalo warna lain tak mau

mama pun tak tau ape nama ikan ni



semalam beli ada 4 ekor, sekalinya petang tu mati seekor
papa kata ikan tu mati sebab balqis bagi makanan ikan banyak sangat
punyer la balqis sedey tengok ikan dia mati, sampai nangis2
tanya kat papa kenapa ikan tu mati...
balqis ni memang sayangkan harta benda
papa dah janji nak belikan ikan baru ataupun nak belikan kura2 untuk balqis plak...
bukan main suka lagik anak dara ni....

Sila Klik2 Jika Berminat

19 comments:

Bionic women said...

wah comel ikan balqis..hehe.

ikan mati kekenyangan ek..hehe

dilazfamily said...

comel sangat ikan tu, tapi kesian dah mati seekor. Balqis jagalah bebaik jangan bagi ikan makan byk sebab dia kecik lagi

mama rifQy said...

comel ikann..anje..hamster pon kurang sesuai untuk budak yang asma..baik elakkan!!

♥SyilaSyira♥ said...

bestnya tgk ikan balqis...adik syila pernah bela hamster tapi semua dah mati..renyah sgt. Lagi better bela ikan..

mamasuri said...

ala sian balqis...nnti2 jgn bg makan lebih2 kat ikan tu yek...

nureen said...

cantik la ikan balqis.. jom2 tambah haiwan peliharaan.. ellesya pon ada haiwan peliharaan tau.. kura2.. nanti balqis dh ada kura2 baru ellesya ada gang..

Mama Balqis BPB said...

jaga ikan leceh sikit.silap bagi makan boleh mati....kalu bela kura-kura lagi ok...tahan lasak sikit

Huda said...

rajin balqis nak bela ikan yer :) bagus2..hehehe..

...sWeeT uMi... said...

suke nye dia dpt bela ikan tu...pasni mesti rajin bg mkn kat ikan kan :)

LYAfrina said...

ASYA PON ADA BELA IKAN EMAS 2 EKOR...
KEMAIN G BALQISH PISING DGN IKAN KESAYANGAN DIA.. JGN LUPA BG MAKAN YER

sW33tdARLiNG said...

ralit kalau tgk ikan berenang

Mamamya said...

amboi...comel posing ngan cik ikan2 tue yer...

klu dilihat n dikaji (hamboi2...siap kaji lagik tue....ngeeee) pada soklan2 balqis pada mama...dah nampak dia mmg anak yg bijak....^___^

dulu penah juga bela ikan emas...yg pewut muncit tue...tp x tahan lama lah anje....x smpi sbln dah mati semua (5 ekor) x serasi kot bela ikan...

p.s: balqis ada asma?? alahai...sama plak dgn fiqa...mmg sah2 x blh lah nak bela haiwan2 yg b'bulu kan....

Mama Zharfan said...

cute ikan tu ;) me malas nak jaga--dulu2 pernah gak bela heheh

Nana said...

ikan2 gini mmg xleh idop lama la
klw nak dia idop lama
kena bli yg alat apa ntah tu
kuar buih2 tu

ibuayahdamia said...

ikan ni rumit sikit...cepat mati kalau salah jaga...nak nak pulak tak der mesin oksigen yg buih2 tu...

NzA said...

mesti balqis ni brjiwa penyayang....

kayyana said...

comelnye ikan tuh.. ikan-ikan tu kene jg btul2 tuh.. yelah ikan ni senang je nak mati..

Lily@MamaZaraZareef said...

comelnya ikan2 balqis..pndai sayang pets pulak tuh..zara dulu pon ada bela ikan jugak..tp mase bwk balik kampung arituh mati pulak ikannya..lom smpat ganti lagi..huhu

ch@ said...

balQis yg penyayang. anak sulung memang penyayang kan? Oni suka kucing, syg sgt pd kucing, sampai dia beri biskut gula yg dia makan pd kucing. balQis suka warna merah ye anje. garang balQis ni nanti.

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.