Followers

Wednesday, May 18, 2011

♥ Joging Satu Tasik ♥

Sampai ke hari ni terasa lenguh2 kaki akibat joging semalam
aktiviti cam biasa, bangun pagi2 then terus zass ke taman layang2 kepong
memnag ramai giler orang joging ari tu, cuaca pun sedang2 elok je
matahari pagi2 kan elok untuk kulit
semalam after papa joging 2 round kat Taman layang2 tu
then turn mama plak joging, perh jauh giler pusing satu tasik tu
rasa cam nak patah kaki, al maklumlah orang tak pernah jogingkan
mesti rasa sengal2 kaki dibuatnya, kalah joging kat tasik Shah Alam k
lepas dicabar oleh papa untuk wat satu pusingan kat tasik tu
akhirnya mama berjaya jugak menghabiskan pusingan tu
sampai nak pitam la rasanya, tapi bukan 100% berlari pun
biler tak larat mama jalan perlahan2 la he...he....janji sampai k
memang berpeluh2, sabtu ni pun papa ajak pi joging lagik...
mama + papa pi joging, anak dara wat ape?

ape lagi tempat peberet kanak2 la jadik terjahan
kami joging terpaksa gilir2 sebab nak jaga balqis ni
balqis tak mau joging, kalo soh joging nanti ada plak yang kena
joging sambil dukung balqis plak

yg kat tepi tu bukan mama k,

first time balqis ada baju t shirt warna hitam

peminat setia PPG a.k.a Power Puff Girls


muka masam mencuka, sebab kepenatan yang berganda2
balqis bukan joging, tapi dok main xcersice kat situ..
sampai berpeluh2 la dibuatnya, bertambah kurus la jawabnya
with barbie scooter, dah mula pandai main sikit2
kalo ikutkan scooter ni untuk kanak2 besaq sikit
kalo yng cam balqis ni belakang tu patutnya roda dua
ape halnya plak balqis nangis ni?
alkisahnya balqis punyer raket telah dipinjam budak kat situ
balqis ni memang pantang & marah giler kalo ada orang amik barang dia
balqis memang sayang harta benda dia, memang kedekut
nak pinjam tanpa kerelaan memang tak boleh k
tapi kalo barnag tu ada dua balqis sanggup kongsi
beria balqis nangis sampai terduduk

bersungguh nangis nak kan raket tu, pujuk bagi benda lain pun tak nak

puas hati biler dapat raket tu...sambil rasa sebak yang tak terhingga

meleleh2 airmata kesedihan


muka dah comot, leh lagik senyum sinis



sekali lagik balqis nangis, kali ni sebab nak snap2 pic pakai dslr mama
dah bagi sekali peluang snap2, pastu nak pegang sendiri
mana boley k, nanti kalo jatuh menangis berlagu2 la mama plak nanti

so aktiviti yang enjoy & menyeronokkan
rasanya pi taman time pagi lebey syok dari petang
sebab pagi ramai yang joging, so meriah sikit
kalo blah petang ramai yang lepak2 je...tu yang menambahkan berat badan...

24 comments:

MRS. K said...

hahaha.. balqis takmau kedekut yer.. main share2 lah.. heheh.. biasa lah, budak2 kan?

Zue AnnaLeeya said...

beselah bdk2 anje... klu menan tuh mmg takmo share ngan sape2... airel pon cmtu gak.. pantang klu org lain amik menan dia... hehe..

olorrrr.... nangis beriya tuh balqis...

eima said...

huhu
mmg budak2 gitu ... dulu kecik fahim tak kedekut skrg ni ... ngan adek dlm perut pun kedekut ...hissshhh

Nana said...

wah terer aqis main skuter ek
lama tak amek masa nk blaja tu
kita nk blikan damia tkt dia xreti hehe

Bionic women said...

kita ni anje, trek jogging MPSJ tu sekankang kera jer dari rumah, sari sebulan sekali pun payah nak gi..huhuhu..
sekarang ni semangat berkobar2 tapi petang ujan ler plak

amiey lee said...

hee suka tgk balqis ...manis muka dia... budak2 biasala selagi nak benda tu akan nangis..sarah pun gitu..smpai ngamuk2 kalau nak benda..mls nak layan..nnti menjadi lag heee

kayyana said...

jarang kite nampak gambar balqis nangis kan... hahaha.. sekali sekala tgk alahai.. comelnye tgk gambar die nangis.. hehehe..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

cepat2 kasi adik kat balqis..insyaAllah nnti sanggup kongsi barang..ehehehe

go anje go anje

mama_umar_maryam said...

wahh dah pandai men skuter ye balqis,klu aunty dah tegolek2 dah,heheh..cian die meraung2 raket kene amik

♥SyilaSyira♥ said...

alahai ciannya balqis..tapi comel plk nangis sampai terduduk cemtu...

NzA said...

hi.hi.hi...kesian sampai nangis2 camtu..

CT said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...:)

Fieza79 said...

alahai menangis sguh hati nmpk nya...

Irfan dh lama mengidam nak kan scooter tu tp tk beli2 kan lg pun..tp wan dia dh jnji nk beli kan hehee..save..!

Ena said...

biasa lah.. budak2 memg gitu.. anis & irfan tu pun sama gak.. sokmo gaduh pasal berebut barang walhal barang dah beli sorang satu.. nak gak berebut.. apatah lg kalo ada satu.. hehe

Mama Balqis BPB said...

alallaaaaa...comelnya Balqis nangis....

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

betul2 punye menangis tue..kesian diakan....

ummiaqeef said...

aqeef pun same..mmg kedekut yg amat..kalau hak org dia nak, hak dia jgn harap la nak kasi..hehehe

mamalieyna said...

hahaha,,bersungguh nangis ke kak balqis.. ni kalau ada adik, baru pandai belajar mengalah ni..hee~

syok aktiviti gini kan..^_^

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alahai..bersungguh2 balQis nangis tu..sian dia..

MamaRifqy said...

hahahahhaa..bukan main lagi die nanges yeee

Mama Zharfan said...

nangis pun cute ajer ;)

MamaYatie said...

ingat nanges sbb jatuh scooter tadi..lor haii..kesian tngk beriya dia nangis

amyeryn said...

uiks kuat tul nangis tu

Mamamya said...

adui...byk lak gmbo balqis nangis nih...sedih btl la tgk muka dia...anak2 ni mmg cenggini lah kan...kdg2 nath dari mana dtgnya sikap kedekut tue..(benonya dia syg kat brg2 dia) kakak2 dua org yg kat umah ni pun selalu b'rebut2 barang w'pun dah dibelikan sorang satu....

hurmmm..namanya pun anak2 kan....

p.s: pandai juga balqis main scooter tue..nampak comel plak...:)

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.