Followers

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Loading...

Thursday, August 11, 2011

♥ Kuih Muih Yg Bikin Spoil ♥

kalo time bulan posa makanan peberet mama untuk kuih muih adalah
Popia, mama suka popia kering tapi kalo tak de popia basak pun mama belasah gak la
semalam ada beli popia kat bazaar,
selalunya memang singgah bazaar takat beli popia ni la, yang lain semua 
ready made sendiri k, balik rumah masak sendiri je..
tapi agak menjengkelkan la popia yang mama beli ni
watkan mama hilang selera...nak tau kenapa?
nampak cam mengiurkan k..

tak nampak la intinya...kasi tengok gambo amatur kat bawah ni

kalo ada yang perasan, inti popia ni "BIHUN" k...
bihun putih yang tak de rasa ape pun...
bukannya berintikan taugeh, carrot & timun
adei dah la lembik, rasa tak sedap plak tu, memang leh naik hangin makannya
last2 masuk tong sampah sebab tak de sape yang saggup nak makan...
nape la eniaga ni kira nak untung je ek
tanpa memikirkan kualiti & kesedapan kuih muih tu
rata2 mesti ramai pembeli yang pernah terkena cam mama ni kan
that why la mama tak suka snagat beli makanan kat bazaar
sebab kengkadang tu nampak je sedap....

ape2 pun dah terbeli, tapi tak lalu nak makan...
so kena beware lepas ni kasi mark sikit kat penjual tu...

tapi gulai masak lemak ni terbaik k
mama beli kat cafe opis mama...
sedap, ada 5 ketul ayam, nak tau berapa regenya?
RM1.50 je k, giler punyer murah, sebab harga staff tunjuk ID kad je pastu dapat la rege murah
so balik rumah masak nasi + goreng ikan je
mama + papa kuar opis kol 5.30ptg, papa pick up mama kat opis kol 6.30ptg
sampai rumah kol 7.20ptg, sedang elok Azan berkumandang
orang lain tengah sedap makan, mama masih dok masak kat dapur
after masak2, mandi + solat then kol 8malam baru makan...
gigih k masak sendiri kat rumah untuk suami tercinta...

kasik layan lawak kuih ni k
Kuih paling gangster= Lompat Tikam
Kuih paling sexy= Puteri Mandi
Kuih paling keji= Taik Itik
...Kuih bajet cute= Cek mek molek
Kuih untuk awet muda= Seri Muka
Kuih paling alim= Kuih Ketayap
Kuih penyakit lelaki kronik= Batang Buruk
Kuih suka pukul= Kuih Lompang
Kuih dalam zoo= Badak Berendam
Kuih yang dicipta oleh Sam Polis Trafik= Sampreeeeettttt
kuih yg bangun sendiri= kuih bangkit
kuih org x mandi= BAU-LU
kuih paling tenteram= kuih makmur
kuih paling lembap= kuih siput.....


p/s kengkawan pernah ke beli something tapi rasanya tak sedap?

My preloved item to letgo, please visit this link for New Item Upload http://balqispreloved.blogspot.com/2011/06/pleloved-item-to-letgo.html Sila Klik2 Jika Berminat

16 Kawan Mama Suka Bagi Pendapat:

~ yus ~ said...

lepas ni buat sendiri popia tu mama, mesti puashati...

pernah gak terkena, tapi memang tulah risikonya bila membeli di PARAM atau gerai kan...

Ummi Dania Yasmine said...

aikkk? popia bihun pun ada?

e.l.i.s.s.m.i.e said...

tak sedap? selalu tapi beli jugak..hehehehe

AyuArjuna BiGoshh said...

melampau tul isi bihun jer..ada ke patut...tak patut..tu bukan popiah...popaganda

Nana said...

dah banyak kali terkena anje
tu pasai kita xsuke g param.
geram kan
org mniaga dia nk mniaga
tp ntah apa2

eima said...

peliknye popia ade bihun ... mesti kes bihun tak abis wat sahur sumbat dlm popia tu...hahha

amiey lee said...

mak aiihhh 1.50 tuk 5 ketul ayam masak lemak cili api ke???????????

fieda said...

saya selalu gak terkena beli kue mcam hampeh rasanya...nmpk luaran mcm best...taun ni x pernah lagi gi bazar ramadhan...mls nk pegi dh..

Huda said...

alhamdulillah takat ni bulan pose kami mmg jarang beli kuih atau lauk. tp bile beli alhamdulillah rasanye ok dan kena kat tekak ni :)

mummy_ayu said...

pernah makan kuih mcm nie...member beli..tah apa2 tah..memang bengang..
tapi bukan bulan puasa la...

mummy_ayu said...

ha ha..lawak je nama kuih2 tu..

ummiaqeef said...

mmg pun..kadang ade beli gak utk berbuka tp rase kurang memuaskan.. masak sendiri jugak puas hati..tu balik2 dah bersilat kat dapur..hehe

mamalieyna said...

Anje, kalau suka popia buat sendiri lg puas hati dpt makan byk tau..senang je, kak eina pernh buat...bleh buh inti byk mana kita suka..^_^..nak kata leceh sgt tak jgk, tp perlukan masa la jugak..nnti try la buat sndiri, pasti puas hati..hee~ beli kt luar mmg gitu, ada je tak kena..hu~

selamat berbuka nnti..nak balik dh ni, ada checkup..^_^

mama tisya said...

truk tul kalo peniaga camgini..mmg tk lalu nk mkn la popia tu

|| NaFiRaa || said...

setakat hari nih x kena lagi..hehehe

mamasue said...

lain kali nk kene tya inti apa

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.