Followers

Monday, March 19, 2012

♥ Cabaran Si Pembuat Gaji ♥

Mama dah almost 5 years wat gaji...dah macam2 sistem mama pakai
dari satu company ke satu company
dugaan nak siapkan gaji tu memang banyak la, tapi takat ni tak pernah lagi gaji delay
mama tetap akan siapkan tak kira ape cara sekalipun
walaupun kadang2 kena stayback sampai lewat malam...
dah jadi tanggungjawab kan, kalo tak nanti semua ornag tak dapat gaji plak..

tapi dalam wat gaji ni ada satu perkara yang mama paling tak suka...
mama paling tak suka biler ramai yang dah tau keje mama proses gaji
so biler mama lepak makan kat cafe tiap2 pagi
ade je mulut2 yang akan betanya soalan
"bonus dapat ke, biler nak bayar"
"kenaikan gaji biler ye, banyak ke dapat"

mama paling tak suka nak jawab soalan tu...
selama mama wat payroll kat company mama, kawan satu dept pun tak tau
company bayar bonus untuk bulan tu....sebab mama memang kuat simpan rahsia
kalo bab2 keje ni, ni semua sensitiviti semua orang k
mama dah diamanahkan untuk menjadi seorang yang tahan rasa & jujur

3 perkara yang selalu mama tegaskan sejak mama wat payroll
P&C, Accurate & Time....
so biler ada yang tanya soalan2 kat atas tu, selalu mama akan jawab 
"tak tau la, tanya la HOD sendiri...."
rimas k kalo orang dok asyik tanya pasal benda tu je....

p/s lepas ni mama akan berubah angin....dapat rezeki lebey...same to papa jugak...hope papa pun ada rezeki lebey jugak...kita hanya merancang Allah yang menetukan segalanya....

5 comments:

Myluv - Syl said...

mesti penat eh layan pertanyaan orang. syl pun kalau tau, akan bertnya jugak. hahhaa.. tpi kalau tak dijawab pertanyaan, syl takkan marah. syl faham ianya sulit. saje je tnya. hihihi..

Mama Zharfan said...

murah rezeki anje..alhamdulillah

MamaYatie said...

setuju! lagipun bab2 increment bukan ditangan org wat gaji kan...buek apo nak tanya...haihhh...

alhamdulillah...murah rezeki anje...saya gak tak bergerak2 lagi...huhu

Nana said...

sama la dulu penah keje hr
asal nak hujung bln bz la dpt call
gaji bila dapat
padahal gaji dah ttp hujung bulan

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Alhamdullillah dapat rezeki lebey..

eija nya keje skim kewangan tp xpernah lagi wat gaji..

tp mmg selalunya camtu la kan sape yg wat gaji ni msti jadi sasaran org bertanya

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.