Followers

Friday, July 27, 2012

♥ Erk.....Betul ke??? ♥


Penjual atau pemborong epal yang tidak bertanggungjawab akan 'membalut' buat epal dengan lapisan lilin bagi memastikan epal kelihatan segar. Langkah yang terbaik basuh sebersihnya buah epal yang dibeli sebelum makan.

p/s ada sape2 pernha kaji sejauh mana kesahihannya?

11 comments:

CIK NANA said...

Memang betul, so sebab malas nak kikis. Na lebih suka kupas terus. Huhu. cuba kikis malam nie, u'll find a layer of lilin kat buah tue.

Cik Aqilah Wardah said...

Salam Ramdhan.. memang pun kak...
Especially buah yang nak dieksport atau dihantar jauh-jauh...

tujuannya, supaya buah tu tahan lebih lama dan tak cepat busuk.. :)

syawalsimpsons said...

mmg kena basuh kan B4 makan...

ct rahani said...

memang betul.. dh lama jugak tau pasal nih.. sy lak dr dulu klu mkn epal mmg x penah makan kulitnya.. mesti buang kulitnya dulu.. :)

Eliss Mie said...

dah lama dah psl ni. kitorang memang kupas epal :)

eima said...

dari kecik dulu aku pelik nape tiap kali kikis kuar putih2 rupenye wax....

klu basuh tak leh hilangkan wax tu dear kena kupas kulitnye

Nana said...

menda ni masa kita darjah 6 cikgu sains dah pernah cerita

Zie said...

dah lama dengar tapi tak pernah try kikih pun huhu

Mooniqueen said...

Pernah dengar tapi tak pernah try lagi... Takutnya... Rupanya selama ni kita makan lilin la...

Che Rosliza Che mat said...

cr dah lama dengar tentang nie...tak pernaj oulak beli epal kikih cam tue....basuh adalah...lagipun cr buang kulitnya....

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

selalu eija kalau mkn buah epal mmg kupas kulitnye..ape buah sekali pun mmg eija suka kupas kulitnya..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.