Followers

Thursday, August 2, 2012

♥ Gila - Ibu Lahir Anak Kembar 12 Dipaksa 1 dan 11 Yg Lain Akan DiBunuh ♥

Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.


“Saya bersama suami belum boleh memastikan pilihan,” ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi.
“Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.


Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”


“Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan
Sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa kami berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu!

p/s kesian kat baby tu kan, kalo bagi kat orang Malaysia jaga sure ramai yang nak....dimanakah perginya nilai perikemanusiaan itu....

10 comments:

Ina Hashim said...

dear.....

hoax je tuh...yg sebenarnya kembar 12 tuh dari 6 ibu berbeza...huhu

syawalsimpsons said...

yalo nape nak di campakkan dari atas puncak gunung....meh la pos kat malaysia ni...kasi kat org malaysia...ramai yang nak...

mummy_ayu said...

subhanallah..kenapa nak campak2 baby..kejam nya...kalu kat sini..dah suka dah tu..

PinkUmmi said...

sy tak boleh trime kenyataan la mak bapak baby2 nih...ade ke nak campak anak2 diorang dr puncak gunung..memang kesedaran sivik xde lgsung...xkesian ke kat baby2 tuh...susah pyh lahirkan seramai 12 org tetibe pilih sorg je....ishhh...tak msuk akal lgsg...

Zue AnnaLeeya said...

akak pon up citer ni jgk td anje...
tp ader yg
akak bc kt fesbuk td psl ni...
tp hrp2 mmg tak betul la kan????
klu betul mmg kejam gilerla diaorg...

atty's said...

tak akan nak bunuh cenggitu je..kan masa awal pregnant leh tau ..bila scan.kejam..

Suliana said...

kesiannya.. kejam betul lah kerajaan china ni.. bagi sini lah baby tu. huhu

.nora. said...

dari bunuh, baik bagi dekat orang yang takde anak.

nkniessa said...

Alhamdulillah, kita dibesarkan di negara yg aman, yg masih boleh mempunyai anak seramai mungkin....

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said...

bertuah dok kat m'sia xde undang2 kejam cam ni ..sian bayi2 tu diaorg x mintak lahir kat dunia ni ..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.