Followers

Monday, April 22, 2013

♥ Gwiyomi Ape Pendapat kengkawan? ♥

Gwiyomi....mula2 mamy pun tak tau ape benda lah tu
ada tengok kat FB tapi tak tengok pun video...
then balik rumah balqis plak bukak video tu...
baru lah tau, tapi yang mamy tengok tu video Gwiyomi budak korea yang wat...

then ada plak tengok satu post kat FB ada sorang pompan tudung pink wat Gwiyomi...
tapi ramai yang komen + kutuk2 video tu...
bagi mamy itu hak dia, ape dia nak wat pun ...dia dah besaq & boley berfikir
samada ape yang dia wat tu mendatangkan kebaikan atau tak
tggjwb kita untuk menegur tapi dgn cara yang elok & betul...
tapi yang tak paham tu, orang yang dok sibuk kutuk2 tu
tak salah kalo nak menegur, tapi biarlah cara baik & yang mendatangkan kebaikan
jangan la dok kutuk2 sampai mengeluarkan perkataan yang tak sepatutnya
bila kita nak kutuk2 orang, tengok balik pada diri sendiri, sempurnakah kita?

kalo nak tegur biar kena dengan gayanya & caranya k...
tak baik dok kutuk2, kita gak yang dapat dosa dok ngata orang
nanti takut terpalit plak kat diri sendiri atau anak2 kita, kita dok kutuk2 padahal kita pun sama gak wat @ kita pun suka gak tengok, mmg la kalo ikutkan budak2 wat mmg la nampak comei...

tapi kalo dah "tak suka jangan tengok" k....kan lagik elok dari mengutuk2....
kalo dah kata wat tak mendatangkan faedah sama gak kutuq pun tak mendatangkan faedah...

tu pendapat mamy je la, banyak sangat caci maki kat FB ni
kena respect orang lain k, kalo nak orang respect kita.....
jangan jadi cakap tak serupa bikin...


Peace....

ape pendapat kengkawan?
bukan Gwiyomi je, ade lagik isu2 lain kat FB yang orang suka dok kutuk2...

16 comments:

mama leen said...

tak suka jangan tengok.. senang je cerita.. kalau suka tengok banyak kali.. gwiyomi gwiyomi.. :)

MrS. F!zA said...

fb skrg byk benda yg lagha.. huhu.. caci maki, gosip sana sini, kutuk sana kutuk sini..adui sakit mata..mls kdg nkbuka fb..lbih pd istagram je share gmbr ngn kwn2..

Nana said...

Tau xpe
Kdg yg kuutuk tu cam dia bagus sgt
Fb skang ntah pape lg plak dekat nk pilihanraya
Eh tetiba ramai plak dok jd mcm clon parti kutuk sna sini
Bak kata fiza la kit lebih pd insta
Sebab xlalu tgk org dok kutuk maki kt fb

Nad MamaZN said...

Setuju...!
Itu la beza org bijak dgn x
Klu yg bijak die akan cari salah diri sendrik n cuba utk perbaiki
Klu yg xbijak plak, die lg suka cari salah org lain.. Pastu dok komplen jek

Pasal gwiyomi ni plak
Takde salahnya kot janji berpada dan tau batasnya
Takde la smpi eksploitasikan kanak2 atau buat perkara 18sx kan?

fieda said...

tu la pelik org2 skrg ni..samalah kite pun suka insta skrg..

aSmiDar said...

Ape gwiyomi tu..tgk kt fb mls bk bkk video plop...tp ncm femes je sume duk sbut ni...

aSmiDar said...

Nk bkk video tu tenet slow..so sgt mls...tp nk tau ape ke bendanya summe duk comel2 tu...

AyuArjuna BiGoshh said...

me tgk jer...
suka tak suka ke simpan dalam ati
tak perlu nak kutok....
bukan tambah rezeki pun dengan mengutok org

JaSSNaNi said...

setuju juga... mmg tak suka org mcm tu.. mcm diri sendiri dia tu perfect je... cari kesalahan org lain untuk menjadi bahan sendiri...

Eliss Mie said...

tak der faedahnya nak mengutuk. kalau awal2 lagi rasa nak mengutuk, awal2 lagi jgn tengok. buat dosa ajer kan. fenennn laa diorang ni...

syawalsimpsons said...

dah jadi fenomena gwiyomi ni

eima said...

tak abis2 kutuk .. waktu tgh negara kite diceroboh pun kutuk jugak bab cam ni pun kutuk jugak ... tak penah nk puas hati ngan org cam la diri tu bagus sgt ...heeeeeeee

zarena heeney said...

suka tgk sbb comey
anak ena pun suka jea layan
siap buat lg

mama_umar_maryam said...

setuju , klu xsuke jgn tgk.sngg

mama_izz said...

fenomena kot...sbb skrg mudah nk komen @ mengata org orang hanya dengan type > enter....tp senang je kalau tak suka jgn tgok n jgn baca abaikan je ye dak? ~tetiba tepanggil nk komen b4 silent reader jer... peace ;)

~Siti Hajar~ said...

Budak Gwiyomi tu cam balqis, comel...

Btl tu xsuka jgn tgk, kutuk2 buat dosa je..

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.