Followers

Wednesday, January 21, 2015

♥ Bento Damia Ke Sekolah ♥

Selamat pagi, today mamy smpi opis lmbt sbb jln jem
ok nak share bento damia...
last week x smpt nak snap2 pic bento...

Damia mmg tak pernah beli mknan kat kantin sekolah start tahun lepas, bukan x bg tp kami tak sarankan sgt, so gigih la mamy masak ari2 untuk damia....
hope this year pun berjaya bawak bekal smpi hujung tahun...
duit belanja mamy bg RM1 je, tu pun mamy pesan kalo tak perlu jgn guna
bab beli brg kat koperasi tu mmg mamy pesan slalu
kalo nak ape2 bgtau, mamy belikn jgn guna duit blnja beli brg kat koperasi
Alhamdulillah senang membela anak dara ni, mmg mendengar kata...


mula2 plan nk wat Nasi Goreng Planta Deco2 Bear...tp end up anak dara request nak bwk bekal Roti 3 perisa plak...simple Deco2 utk anak Mamy yg mkn smpi kena paksa, bila dideco2 smpi licin bekal smlm damia mkn....hope today pun licin...esk kita try menu lain n deco2 lain plak ye... Good Job My Dear....

Roti Burger Homemade Celup Tepung

Roti Nutella

Roti Tuna...

Snack

Pisang peberet food damia....

Air Kosong...

Puas hati dpt sediakn bekal utk anak....Damia Happy + tak sabar nk mkn katanya...


simple je, tp mamy wat dgn penuh kasih & sayang utk anak mamy tersayang + tercinta....
ini lah berkat air tangan mamy utk damia mkn ari2....

damia bwk bekal utk skolah kebangsaaan je, sbb damia transit kat skolah agama tengahari damia mkn kat transit
then petang time rehat skolah agama transit skolah agama bg mkn blah petang plak...
tp pehni mamy nak jgk bekalkan something utk damia
wat yg simple2 je utk skolah agama....


Bento Damia For Wednesday plak....
Nasi Goreng Chenta Hati + Fruits Banana + Snack Cloud 9 + Air Kosong utk Skolah Kbgsaan blah pg
Roti Nutella Pooh Omey Tomey utk Skolah Agama Blah ptg...

Today x smpt nk deco2 sbb mamy bgn lmbt...Smoga Damia happy mkn bekal hasil air tangan mamynya....







 ni barang2 mendeco bekal damia....comey2 smuanya...


mamy beli kat DIY + Daiso....

mamy masih newbie nak berbento utk damia...last year x de deco2 sgt, just watkn bekal utk damia
this year mamy bersemangat nk deco2 bekal damia....
InsyaAllah belajar pelan2 dari Kelab Bento Malaysia....

Damia kalo bab mkn mmg smpi kena paksa, so bila berdeco2 ni dia semangat sikit nak makan habiskan bekal...

jom tengok hasil2 bento yg super Awesome....
cantik sgt2 smpi sayang nak mkn...








sumber dari Mr.Google....

Visi & Misi Bento Mamy utk Damia....Smoga Berjaya.....

5 comments:

mummy_ayu said...

sama la ngan Ayu tahun nie..gigih berbento. bangun pagi2..siapkan bekalan utk anak2...puas hati rasanya diaorang makan makanan yg kitta siapkan..kan?

oo..kat DIY pun ada ek? selalu beli kat daiso jer..nak try gie DIY plak la.. :-)

eima said...

ai just bw bekal je .. tak mampu kot nk deco2 bagai ni... huhuhu

brape jam ni nk siap deco ni anje?/

syawalsimpsons said...

nak makan rasa sayang je...tapi seronok damia ada mummy semangat nak buat bento untuk dia

aisy haiqal said...

pergh...rajinnya...comel2 pulak tu...mesti makin bersemangat anak2 nak makan kan...

mamabeauty said...

amboi deko bento2 tu cecantik, bukan anak jer teruja mommy pun turut sama.. hehe

♥ Cari2 Kat Sini ♥

Tabung Balqis

Disclaimer (T&C)

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

We grant you a nonexclusive, nontransferable, limited right to access, use and display the blog and the materials provided hereon, provided that you comply fully with these Terms and Conditions of Use.

This policy is subject to change at anytime.